:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
سازمان حمایت اعلام کرد

نان و مرغ در صدر شکایات مردمی

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از دریافت ۲۱ هزار و ۹۰۶ فقره گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در تیر ماه امسال خبر داد و گفت که بیشترین شکایت‌های واصله در بخش کالا مربوط به انواع نان و مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و مشاورین املاک است.
کد خبر: ۱۵۷۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
اقتصادگردان- عباس تابش در خصوص شکایات واصله به سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در تیر ماه سال ۱۳۹۹ اظهار کرد: از این تعداد شکایات، ۱۸ هزار و ۷۷۹ فقره (۸۶ درصد) مربوط به کالا و ۳ هزار و ۱۲۷ فقره (۱۴درصد) مربوط به خدمات بوده و بیشترین شکایت‌های واصله در بخش کالا مربوط به انواع نان و مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و مشاورین املاک است.

وی با اعلام اینکه بیشترین شکایات براساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و تقلب است، تصریح کرد: در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع ۱۴ هزار و ۲۶۴ فقره (۶۵درصد) تلفنی، ۳ هزار و ۹۰۶ فقره (۱۸درصد) حضوری و ۳ هزار و ۷۳۶ فقره (۱۷ درصد) کتبی بوده است.

به گفته رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد ۶ هزار و ۳۱۲ فقره (۲۹ درصد) متخلف و ۸ هزار و ۸۰۸ فقره (۴۰ درصد) غیر متخلف شناخته‌ شده و ۶ هزار و ۷۸۶ فقره (۳۱ درصد) تحت بررسی می باشند.

رسیدگی به ۶۹ درصد از شکایات دریافتی

تابش با بیان اینکه از مجموع شکایات دریافتی طی تیر ماه سال جاری، ۶۹ درصد شکایات رسیدگی و پاسخگویی شده و۳۱ درصد بدلیل استعلام های حقوقی و یا درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی است، اظهار کرد: از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند ۷۴۷ فقره با برآورد ارزش ۵۹ میلیارد و ۴۱۴ میلیون و ۷۷ هزار و ۷۲ ریال منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و از تشکیل و ارجاع پرونده به ادارات‌کل تعزیرات و دیگر محاکم قضایی اجتناب شده است.