وی با اعلام اینکه بیشترین شکایات براساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و تقلب است، تصریح کرد: در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع ۱۴ هزار و ۲۶۴ فقره (۶۵درصد) تلفنی، ۳ هزار و ۹۰۶ فقره (۱۸درصد) حضوری و ۳ هزار و ۷۳۶ فقره (۱۷ درصد) کتبی بوده است.
به گفته رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد ۶ هزار و ۳۱۲ فقره (۲۹ درصد) متخلف و ۸ هزار و ۸۰۸ فقره (۴۰ درصد) غیر متخلف شناخته شده و ۶ هزار و ۷۸۶ فقره (۳۱ درصد) تحت بررسی می باشند.
رسیدگی به ۶۹ درصد از شکایات دریافتی
تابش با بیان اینکه از مجموع شکایات دریافتی طی تیر ماه سال جاری، ۶۹ درصد شکایات رسیدگی و پاسخگویی شده و۳۱ درصد بدلیل استعلام های حقوقی و یا درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی است، اظهار کرد: از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند ۷۴۷ فقره با برآورد ارزش ۵۹ میلیارد و ۴۱۴ میلیون و ۷۷ هزار و ۷۲ ریال منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و از تشکیل و ارجاع پرونده به اداراتکل تعزیرات و دیگر محاکم قضایی اجتناب شده است.