:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۵.۷۹°
Updated in: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲
تعداد نظرات: ۳۲ نظر
دبیر انجمن خودروسازان ایران خبر داد

ضرر 100 میلیارد تومانی سایپا به دلیل پایین بودن قیمت خودرو

دبیر انجمن خودروسازان ایران از ضرر و زیان حدود صد میلیارد تومانی گروه خودروسازی سایپا از ناحیه فروش 52 هزار دستگاه انواع تیبا و پراید در سه ماه ابتدایی سال جاری خبر داد و شرکت‌های خودروساز با توجه به پایان یافتن سه ماهه ابتدایی سال، درخواست خود برای افزایش قیمت را به شورای رقابت ارسال کرده‌اند
کد خبر: ۱۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۰
1354436046_8-2.jpg

خبراقتصادی: احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:‌ شرکت‌های خودروساز اخیرا با توجه به پایان یافتن سه ماهه ابتدایی سال، درخواست خود برای افزایش قیمت را به شورای رقابت ارسال کرده‌اند.

وی با بیان این‌که گروه خودروسازی سایپا در نامه خود به شورای رقابت از ضرر و زیان صد میلیارد تومانی خبر داده است، خاطرنشان کرد: در این زمینه گروه خودروسازی سایپا اعلام کرده که با توجه به قیمت‌های تعیین شده از سوی شورای رقابت برای محصولات پر تیراژ این شرکت، حدود صد میلیارد تومان خسارت از ناحیه فروش 52 هزار دستگاه تیبا و پراید در سه ماهه اول سال به این شرکت وارد شده است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: بنابراین گروه خودروسازی سایپا از شورای رقابت خواسته براساس تبصره دو ماده 101 قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر جبران ضرر و زیان تولیدکنندگانی که قیمت محصولات آن‌ها از سوی دولت پایین‌تر از قیمت واقعی تعیین می‌شود، ضرر و زیان وارد شده به این شرکت جبران شود.

وی افزود: ‌این در حالی است که هنوز ضرر و زیان چهار هزار میلیارد تومانی خودروسازان در سال گذشته علیرغم مکاتبات متعدد پرداخت نشده و هم‌اکنون نیز این ضرر و زیان ادامه دارد.

نعمت‌بخش با بیان این‌که امیدواریم هر چه زودتر و در شرایط تحریم گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات این صنعت پیدا شود، تصریح کرد: مسوولان ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به وجود بحران در صنعت خودرو پی برده و انتقاداتی را به شورای رقابت وارد کرده‌اند بنابراین چرا به جای آن‌که کمکی به این صنعت شود برخی سازمان‌ها مشکلی به مشکلات آن اضافه می‌کنند.

به گفته دبیر انجمن خودروسازان ایران، گروه صنعتی ایران خودرو نیز در نامه مشابهی به شورای رقابت از ضرر و زیان خود در سه ماهه ابتدایی سال خبر داده و خواستار جبران این ضرر و زیان شده است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۲
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
2
10
......... قبلا مي گن تحريم هيچ تاثيري به ما ندارد ما 100 درصد خودكفا هستيم و همه اس وسايل هاي خودرو خودمان توليد مي كنيم بعد چي شد ماشين 6 يا 7 ميليوني شد 16 تا 17 ميليون چرا همون اول نگفتن كه ما خودكفا نيستيم چرا دروغ خدا كنه ورشكستن بشن روزانه چند نفر داخل همين پرايد كشته ميشن شما بيايد گمركي رو برداريد ببينم مردم با همين 17 ميليون چه ماشين هايي مي تونن بخرن و جانشون در امان هستش
با تشكر
مدیر پایگاه همین حالا هم می توانید وارد کنید واردات ممنوع نیست با فرض این که تعرفه واردات خودرو مثلا 20 درصد است موضوع را بررسی کنید قیمت خرید، قیمت قطعات یک سال تا 5 سال اول و بعد از آن، مشکلات خدمات پس از فروش و.... بعد تصمیم بگیرید که درست است یا خیر
اگر واردات باتعرفه کم امکان پذیر شود چه نوع ماشین هایی وارد کشور می شود چینی یا آمریکایی ؟
مردم ایران چقدر پول برای خرید خودرو می پردازند ایا همه تویوتا و بنز و فولکس واگن .... می خرند یا 90 درصد دنبال ماشین های چینی خواهندبود.؟
اگر سالی یک میلیون خودرو نیاز داشته باشیم چند میلیارد دلار باید برای خرید خودرو وواردات بپردازیم این پول از کجا تامین می شود در شرایط تحریم و فشار و صنعت نفت کشور، نرخ ارز به کجا خواهد پرید، آیادولت امکان تامین این ارز را خواهد داشت؟
با توجه به رشد جمعیت ایران چقدر و چند میلیون ماشین و چند میلیارد دلار ارز باید خرج کنیم بیکاری و نیاز به اشتغال جوانان را با کدام صنعت تامین خواهیم کرد باکدام خدمات؟
دوستان خوبم افراطی نظر ندهید در مقابل مملکت و وطن و منافع ملی احساس مسوولیت کنید. به خاطر ناراضی بودن از یک شرایط، نباید خودزنی کنیم با هر فشار و تلنگر و مشکلی که نباید خودکشی کنیم؟!!!
راهکار علمی و مدیریتی و مسوولانه ارائه دهید، اگر به کسی ظلم کند یا مدیریت نداشته باشد آیا شما خودتان را بایدبه زحمت و عذاب بیندازید یا عاقلانه به فکر اصلاح باشید؟
کدام کشور توسعه یافته ای مانند چین و ژاپن و کره و... مثل ما رفتار می کند؟ این مردم هستند که مثل انتخابات اخیر به سیاستمداران درس می دهند و آن ها رااصلاح می کنند این که فقط از دولت انتظار داشته باشیم که مشکل حل نمی شود ما با رفتار و عمل و کار و تلاش خود کشورمان را می سازیم نه با فکر و رفتار نامناسب.
بعد از 8 سال عملکرد دولت کنونی، مردم در این انتخابات چه پیامی دادند و چگونه فراتر از گروه های سیاسی به منافع ملی و کاهش فشارها و مشکلات رای دادند؟
حالا هم باید برای بهبود شرایط اقتصادی ومدیریتی و... باید کارهای درست ومنصفانه انجام دهیم.
در عین حال انتقاد شما از وضعیت صنعت و بازار خودرو ... درست است و البته باید گفت که فقط کارخانه خودرو عامل اثرگذار نیست و مسائل دیگری نیز در اقتصاد موثر است مثل شغل ها و کارهای دیگر ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
3
10
به امید ورشکستگی کامل این صنعت
مدیر پایگاه این دعا و ارزوی شما نه منصفانه است نه درست است و نه شدنی
شما از مدیریت اقتصاد و صنعت خودرو ناراضی هستی چرا زیرآب توسعه و صنعت و منافع ملی را می زنی؟
مثل این است که یک پدر یا مادر یا عضوی ازخانواده بد عمل کند! آیا شما زیراب کل خانواده را می زنی آیا نقش خانواده واعضای آن را نادیده می گیری؟
مگر می شود صنعت پیشتاز کشور صنعت صنعت ها یا موتور محرکه تولید در همه جهان را نادیده گرفت؟!
انتقادات شما درست و به جاست اما نابودی و تخریب و مرگ برای هیچ پدیده ای در دنیای امروز درست منصفانه و شدنی نیست بگویید احیا، اعتدال، خردورزی، اصلاح مدیریت اصلاح ساختاری و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
سی سال به امید حمایت از تولیدات داخلی .........و فعلا بجایی نرسیدید آخر تا کی مردم باید تاوان بی مدیریتی این کارخانه های پر هزینه را پرداخت کند دیگر بس نیست !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
دوست عزیز من هم مثل شما خواستار پیشرفت صنعت و توسعه هستم اما ابتدا باید مدیران و جاه طلبان و سرمایه داران حقه باز ......... محاکمه شوند و فساد از این اقتصاد و صنعت زدوده شود سپس در شرایط درست از این صنعت حمایت کرد. شما فکر میکنید سرمایه داران و رانت خواران این صنعت سود سرشار سالها دلار ۱۰۰۰ تومانی و .......را کجا سرمایه گذاری کردند؟ در خط تولید؟ زهی خیال باطل... سود نامنصفانه این افراد سر گروه را میتوانید در تشکیلات بانکها- زمین- ملک- و در دبی و کانادا بیابید.... پس حق بده که مردم حق دارند....
مدیر پایگاه حتی اگر دزد به خانه ما زده باشد، خانه را آتش نمی زنیم .
ما نمی گوییم که همه کارشان درست است یا ضعف و سوء مدیریت نیست ما می گوییم این صنایع و اقتصاد مال این مملکت است نابودش نمی کنیم حفظش می کنیم....
اصلاحش می کنیم....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
بابا جان با شعارهایی که شما دارید می گید پس همه چی حله دیگه ؟آقای مهندس تا حال شما کجا بودید تا مشکلات حال حاضر مثلا گرانی های کمر شکن خیلی هم به مردم فشار می آوره حل بشه!آن مثال هایی که شما می زنید به سیاستمداران ما نیامده...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
0
10
بیچاره مردم .....
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
0
12
با سلام
عدم مديريت خودش باعث ضرر شده است وگرنه اگر به قيمت جهاني هم حساب كني بيشتر ازاينا بايد سود مي كردد به قولي كيليوي چند؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
2
2
قیمت پراید اگه چهل میلیون باشه بهتره تاشرکت سود کنه ومردم هم راحت بشن یه ماشین دیگه بخرن
افشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
1
3
شاید سایپا ضرر کرده البته از سودهای میلیاردی مقداری متضرر شده.چرا با این ضررها خود خودروسازان به دولت پیشنهاد نمیکند تا تعرفه واردات را بردارد و حق انتخاب را به مردم بدهند تا بدانند که این خودرو پراید ایرانی که دیگر حتی به تولیدات پراید کره چه ظاهرا و چه باطنا شباهتی ندارد را مردم با قیمتی حدود 5000 دلار (با اختساب دلار آزاد) و یا با قیمتی حدود 6000 دلار (با دلار مبادلاتی) خواهند خرید در آن صورت هم دولت دیگر نرخ روی خودروی آنها نخواهد گذاشت. چرا دولت این حق را به شرکتها میدهد که به بهانه تولید ملی (با چه کیفیتی) و با چه هزینه ای هر روز یک بامبولی جدید راه بیندازد و برای بیت المال کیسه بدوزد.
دولت یکبار تعرفه را بردارد و بگذارد بازار خودش را پیدا خواهد کرد و نرخها درست خواهد شد و مردم هم حق انتخاب با توجه به بودجه شان را خواهند داشت.
مدیر پایگاه کاهش تعرفه همه جا جواب نمی دهد و آزادی واردات و رقابت در هر شرایطی باعث بهبود کیفیت نمی شود.
نمونه آن حذف کفش ایرانی و لباس و پوشاک ایرانی وواردات اجناس چینی بدون کیفیت است. ایا واردات پوشاک و کفش چینی از آن کفش و لباس ایرانی کیفیت بهتری دارد؟
!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
2
4
حالم از اين سايت به هم ميخوره پشتيبان محترم واقع بين باش فقط سنگ سرمايه دارها را داري به سينه ميزني
مدیر پایگاه ما از بهبود فضای کسب وکار و سرمایه گذاری حرف می زنیم نه سرمایه دار زالو صفت و دلال های بی ریشه
آن چه می گوییم قواعد علم اقتصاد و قانون مندی های حاکم بر زندگی اجتماعی و جهان امروز است
شاید خشن و غیر اخلاقی به نظر برسد اما تا بچه گریه نکند مادر شیرش نمی دهد شاید این جمله کمی غیر احساسی باشد اما واقعیت است
اگر نرخ ها و قیمت هاطبق قاعده اقتصاد حاکم نباشد جز ورشکستگی، کاهش کیفیت، عدم سرمایه گذاری ودلالی به جای تولید نتیجه ای نخواهد داشت.
شاید این ها کمی غیر احساسی باشد اما واقعیت است مگر می توان بدون کار به نتیجه و رفاه رسید مگر بدون رنج گنج میسر می شود؟ ....
لطف کنید نظر خود را کامل تر بنویسید تا بهتر متوجه شویم و هر جا اشتباه می گوییم توضیح بفرمایید...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
0
4
اگر کیفیت داشته باشن هیچ مشکلی برای هیچ شرکتی پیش نمیاد بی کیفیتی محصولات پدر مردم رو در آوورده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
0
6
....... از صنعت خودرو كشور ....كجاي دنيا اين ماشينارو ميخرن...اونم با درآمد چندسال يك كارمند زحمتكش.
ناشناس
|
Finland
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
0
2
بابا بزار بره بالا ما بفروشيم بدهامونو بديم
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
1
4
اصولا من نمی دانم چرا ما باید صنعت خودرو سازی داشته باشیم مگر همه کشورهای دنیا خودرو سازی دارند واقعیت این است که آنچه ما به عنوان صنعت خودروسازی به مردم مملکتمان تحمیل کردهایم صنعت کپی برداری از تکنولوژی خودروسازی بیست سال پیش کره جنوبی و فرانسه است بدون اینکه هیچگونه پیش رفتی در صنعت خودروسازی ما اتفاق افتاده باشد در طول این مدت که ما همچنان داریم پراید و 405 تولید میکنیم و به چند برابر قیمت واقعی به مردم میفروشیم کره جنوبی از کجا به کجا رسید در این مملکت 40 سال پیکان به خورد ملت داده شد و بعدش هم پراید و .... در حالی که در دیگر کشورها با باز بودن میدان رقابت، خودروسازها مجبور هستند برای جلب رضایت مشتری تمام صعیشان را بکنند تا خدمات بهتری ارائه کنند و هر سال مدل های جدیدی طراحی و وارد بازار کنند که همین امر باعث رشد و ترقی صنعتشان میشود. ما خیلی هنر کنیم داشبورد این ماشین را به خورد ان یکی میدهیم . ایا واقعا صنعت خودرو سازی این است که ما داریم؟ یا اینکه آنچه ما داریم سوء استفاده از نیاز مردم و تحمیل تکنولوژی های قدیمی به چند برابر قیمت واقعی به مردم است؟ اقایان به اصطلاح خودرو ساز تازه فهمیده اند که یک چیزی به نام ایمنی هم باید در تولییداتشان رعایت کنند ، کیسه هوا میگذارند که وظیفه شان است قیمت را بالا میبرند مثل این می ماند که بگویند ماشین میسازیم بدون موتور این قیمت با موتور ان قیمت .
مدیر پایگاه بدون موتور راه نمی رود و موتور یک ضرورت است اما بدون ایربگ راه می رود و ایربگ یک آپشن است و همه جای دنیا آپشن محسوب می شود و مشتری باید جداگانه پول بدهد.
اگر چه استانداردها باید بالا برود و ایربگ و ای بی اس و سوخت یورو 4 داشته باشیم اما واقعیت این است که در شرایطی که مردم دچار مشکل مالی هستند و خودروساز با مشکل تولید مواجه است چرا باید چنین هزینه هایی به مردم تحمیل شود....
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
0
3
گفتی مشکل مالی مردم؟؟ خوب از کجاست؟؟ چرا کشورهای اروپایی میتونند به قول خودت ماشین های خوب بخرند یا اصلا همون عربهای همسایه ولی ما نمیتونیم؟؟ .... یا شایدم داریم تاوان پس میدیم..
مدیر پایگاه توسعه و پیشرفت کار 50 ساله نیست یک روند 200 ساله است و از دست دادن فرصت ها....
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
1
2
چندین هزار نفر تو ایران حودرو و سایپا مشغول اند.یکی فدای همه یا همه فدای یکی؟؟؟؟
بهمن
|
Finland
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
0
5
من هم به نوبه خودم امیدوارم هرچه زودتر تعرفه گمرکی واردات پایین بیاد وشاهد پایین آمدن قیمت ماشینهای ساخت داخل بدست شخص خودروساز باشیم!ومیبینیم که سود هم میبرند!وشما که دفاعیه صادر میکنی کمی هم جانب مردم رابگیر
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
0
5
شما دل ملت را آزردید بییاید این روند را تصحیح کنید واقعا......
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
0
6
ای کاش فقط درد ورنج ملت موضوع خودرو بود .چرا هیچ کس حرفی درباره گرانی خونه نمیگه چون شکما سیره !اما ما مستاجرها باید به فکر خرید چادر باشیم چون دیگه پولمون نمرسه؟!!!!!!!!!!
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
0
3
ای کاش فقط درد ورنج ملت موضوع خودرو بود .چرا هیچ کس حرفی درباره گرانی خونه نمیگه چون شکما سیره !اما ما مستاجرها باید به فکر خرید چادر باشیم چون دیگه پولمون نمرسه؟!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
0
3
من که این ضرروزیانها روباور نمی کنم یعنی از نظر اقتصادی هم درحالت تورمی همیشه سرمایه دارا هستن که سود میبرندوامکان نداردشرکتی مثل سایپا ضررکند چرا که حتی یک مغازه یدک فروشی هم حساب کنید وقتی به روی قیمتها کشیده میشود همواره سود میکند نه ضرروزیان احتمالا"این حرفها بهانه ائی هستند برای کمکهای بلاعوض دولتی ازجیب بیت المال ویا به قول معروف کاسه ائی زیر نیم کاسه است وشاید هم سرنائی که صدایش را بعدا"خواهیم شنید.
مدیر پایگاه اگر ساختار مالی و سرمایه ای خودروسازان را متوجه شوید حق خواهید داد که این آمارها را بدهند.
واقعیت این است که خودروسازی در ایران باپوزش از همه مدیران صنعتی، مانند گاو نه من شیرده است که از سهامدار تا بانک ها، و... برداشت دارند. دلیلش این است که سرمایه خودروسازی بسیار محدود است و برای هر کاری باید قرض کند و بهره بدهد سود بدهد و....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
0
5
انشا الله ورشکست بشن .................
رضا زاهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
0
3
به نظر من هم صنعت خودرو این روز ها داره ضرر میده ولی ضرر اصلی رو مردم دارن متحمل میشن.
صنعت خودرو با بالا بردن قیمت ها تا بیش از دو برابر و پایین آوردن کیفیت محصولات عمده ضرر خود را متوجه مردم و مصرف کنندگان نموده اند.
آقایی که داری واردات خودرو با تعرفه پایین رو زیر سوال میبری، شما باید بدونید که مردم مختار هستن ماشین خودشون رو تعیین کنن. نه شما و نه هیچ کس دیگه نمیتونه بگه مردم نباید ماشین چینی وارد کنن. این فقط و فقط به قشر مردم مربوط میشه نه به شما.
برخلاف نظر شما من معتقدم عدم ورود ماشین های پایین قیمت خارجی مانع ایجاد محیط رقابتی شده که عامل اصلی عقب ماندگی صنعت خودرو میباشد
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
1
3
حقشه........
hani
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
1
3
رضا خان کجایی این بی ابروی ببینی
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
1
2
اره قیمتها خیلی پایین!!!!!!!!!افزایش بدن بهتره
ممل
|
Switzerland
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
1
2
ظاهرآ مقام پاسخگو ومدافع صرفآ وفقط مخواهند پاسخي بدهند كه بي جواب نباشد ودر هر زمينه اي كه مطرح شده(فني يا مالي) پاسخ مستدل وقانع كننده نبوده وفقط سوزش مصرف كننده را تشديد نموده اند.مدافع صنعت بظاهر خودروسازي بخوبي ميدانند اين صنعت نيزمانند صنايع ديگر به پيش نياز ها و زير ساختهايي وابسته است كه بدون آنها وبا زور وتوجيه امكان پيشروي ندارد بلكه با خسارتهاي هنگفت كه از كيسه ملت است عقبگرد نيز دارد.كشورهاي پيشرفته ودرحال توسعه مانند هندوچين ازپايه شروع كردند ونه با كپي برداري محض وحالا با قدرت به پيش ميروند ونيازي توجيه گر وسفسطه ندارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
0
0
..........بدون آپشن رو تحویل مردم میدن 18 ملیون پول بی زبون رو هم میگیرن میشه پول 18 ماه کار یک مهندس یا 36 ماه پول یک کارگر ، واقعا استاندارد های زندگی رو به فنا دادن
از همه بدتر یه مشت مهندس ..........................
بازگشت اعتماد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
0
0
همین الان در خیلی از ادارات همکاران درگوشی بهم دیگه میگن: اگه تخصص و یا حرفه ای بلدی رو نکن چون ممکنه ازت بیشتر کار بکشن. بعد میگن: تو که درآمد ماهیانه ثابتی داری چرا اینقدر زیاد کار میکنی؟
.
.
.
حالا سوال من از شما اینه که چرا مردم ما با دل و جون برای مملکت کار نمیکنن و این قبیل حرفها را دائما زمزمه میکنن؟
چرا این مردمی که در هنگام جنگ حاضر بودند جونشونو برای کشورشون فدا کنند حالا این رفتارو انجام میدهند؟
اگه تعرفه کل کالاهارو برداریم چرا مردم با اینکه میدونند خروج ارز بر ضرر اقتصاد مملکته بازهم به سمت کالاهای خارجی میروند؟
چرا مردم فکر میکنند قانون تعرفه داره به نفع سرمایه دارها تموم میشه؟
.
.
.
ما این اعتماد مردمی رو کی و کجا و چگونه از دست دادیم؟
برای برگشت سرمایه مردمی چه تدابیری باید درپیش بگیریم؟
مدیر پایگاه آفرین. نکات قشنگی گفتین ...
به خاطر سال ها ضعف مدیریت و سوء مدیریت و بی توجهی به مسائل اخلاق کاری و فرهنگ و اشتباه در سیاست های اقتصادی، مصرف گرایی و درآمد شدید بالای 800 میلیارد دلار نفت که موجب شد توجه به خارج و مصرف کالای خارجی و سفرخارجی بالا برود..... و مسائلی دیگری از این دست چنین وضعی را حاکم کرده است
چون به شایسته سالاری و تشویق کسانی که کار می کنند توجه نشده، چون حقوق و مزد براساس بهره وری و کارایی نیست چون استخدام دولتی ادامه دارد و خصوصی سازی و احترام به کارآفرین وسرمایه داری که بهره وری را بالا می رود به حاشیه رفته است چون سال ها دلار ارزان بود و همه چیز وارد می شد چون تعرفه و حمایت از تولید داخلی معنا نداشت چون همه چیز وارد می شد و تنها نام ایرانی داشت اما تولید چین بود...
برای بازگشت این اعتماد مردم و کارمندان و فعالان اقتصادی، باید دولت با تدبیر عمل کند وامید ایجاد شده را تقویت نماید و به شایسته سالاری و مزد براساس بهره وری اهمیت دهد باید محیط کلان کسب و کار بهتر شود باید ارزش های ملی و وطن پرستی و دفاع از منافع ایران اهمیت پیدا کند.
باید مدیریت علمی و براساس دانش باشد و...
این ها چند سال زمان می برد و به تدریج بهبود خواهد یافت به هر حال راه حل علمی دارد و همان طور که چند سال طول کشید که خراب شد حالا باید چند سال کار کنیم تا به تدریج بهتر شود
هیچ چاره ای هم جز بهبود نیست این گونه نمی توان ادامه داد باید شرایط را بهتر کنیم .... به امید خدا و توکل بر او و حمایت مردم فهیم و با دانشی مثل نویسنده کامنت بازگشت اعتماد ....
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
0
0
به نظر من زیان های شرکت سایپا به خاطر عملکرد نمایندگی های پس از فروش است مثلا برای تعویض یک کمک فنر در کارت گارانتی این گونه درج می کنند : تعمیر گیر بکس.باتری جدید .واتر پمپ .ترموستات و....هزار بار هم در سایت سایپا نوشتم رسیدگی نشده باتشکر
یاسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
0
0
جناب پاسخگو...... واسه همین جوابات چقد به ریشمون میخندی؟؟
ی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
0
0
بابا دلتون خوشه اصلا چرا با این مقام پاسخ گو کل کل می کنید. جوابش را ندین تا بدونه چقدر مردم به حرف هاش اعتماد دارند. آقا بی اعتمادی سر به فلک گذاشته، خودخواهی سر به فلک گذاشته. جنابعالی داری روی هوا صحبت می کنی. خیلی دوست دارم بدونم ماشین زیر پای خودت چیه جناب دلسوز صنعت خودروسازی.
مدیر پایگاه پراید
مگر عقل انسان باید متناسب با امکانات کار کند؟
حتی اگر زمان قدیم بود مردم قاطر و اسب سوار می شدند باز هم حمایت از تولید ملی کار درستی بوده.
مردم ایران در قدیم استفاده از پارچه ایرانی و تحریم قند بلژِیکی را تجربه کرده اند تا از وطن و کسب وکار ایرانی حمایت کنند.

مشکل ما با حذف مدیران و جایگزینی مدیران حل نمی شه مشکل ما در فرهنگ مصرفی و نگرش ماست. وقتی دولت فقط به چهار سال عمر خودش نگاه می کنه و دلار را 7 سال 1000 تومان می فروشه و با تورم توجه نداره سال آخر با تحریم ها دچار دلار 3000 تومانی می شه در حالی که اگر در 15 سال گذشته دلار متناسب با تورم بالا می رفته حالا اینقدر فشار بر مردم و خودروساز و دولت وارد نمی شد.

مشکل این است که ما فکر می کنیم دلار مال آمریکاست و باید ارزان باشه ... در حالی که این دلار نتیجه فروش ثروت ملی نفت است و نباید مفت فروخت باید در 15 سال اخیر به تدریج گران می شد.... عقل و فرهنگ ما در سایر مسائل هم باید همینطور باشه باید واقعیت ها را پذیرفت.. مگر کسی می تواند ادعا کند که پیر نمی شود که نمی میرد! واقعیت را باید پذیرفت هر چه دیرتر قبول کنیم مشکل بیشتر می شود.
در تمام عم باید واقعیت ها و قانون مندی ها را پذیرفت نباید با احساسات و رویا پردازی منکر حقایق خودمان باشیم
حتی اگر بنز هم زیر پای ما باشد باید حقایق و قانون مندی ها را بپذیریم. این مملکت 80 میلیون جمعیت دارد نه چند نفر.... باید فکر درست داشت تا زندگی بهتر داشته باشیم....