:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

مطالعه بر روی ۴۰ محدوده اکتشافی شمال باختری از سوی سازمان زمین‌شناسی

مدیرکل سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه شمال باختری از انجام مطالعه برای ۴۰ محدوده اکتشافی در محدوده شمال باختری توسط این سازمان خبر داد.
کد خبر: ۱۵۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
اقتصادگردان- جلسه شورای هم خانواده وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان آذربایجان‌شرقی به میزبانی اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی شمالغرب کشور برگزار شد.

در این جلسه مهندس عبدالحمید سرتیپی، مدیرکل سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه شمال باختری گفت: نزدیک ۴۰ محدوده اکتشافی در محدوده شمال باختری توسط سازمان زمین ‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در دست مطالعه است که امید می‌رود تعدادی از این محدوده‌ها را طی سال جاری بتوانیم با شرایط مزایده به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نقش سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در تولید داده‌های پایه استان بسیار ضروری و تاثیرگذار است بدین ترتیب که محور توسعه استان آذربایجان شرقی با تکیه بر این داده‌ها در بخش‌های اکتشاف، معدنی و عمرانی میسر است.

در ادامه حبیب امین‌زاده، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی اطلاعات دقیق و فنی منتشر شده از سوی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور را  منجر به معدنکاری و فرآوری صنایع معدنی دانست و گفت: محدوده‌های معدنی امیدبخش معرفی شده از سوی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور دارای قابلیت سرمایه‌گذاری است.

وی یکی از مهم‌ترین راهکارهای تامین مالی صنایع را بورس دانست و تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها  تا پایان سال ۱۴ شرکت و یا واحد صنعتی بورسی خواهند شد که در این زمینه شفاف‌سازی و آموزش دهی به صنایع لازم است.

مصوبات سومین جلسه شورای هم خانواده وزارت صمت شامل تاکید بر مشارکت سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در فعال‌سازی معادن غیرفعال استان، تامین اعتبار مالی برای آزمایشگاه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی مرکز تبریز جهت گسترش فعالیت‌های آزمایشگاهی، شرکت سازمان در جلسه تعاملات استانی در حل و فصل محدوده‌های معدنی مورد اختلاف با منابع طبیعی و استعلام کارگروه امور زیربنایی استان از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی مرکز تبریز در ساخت‌وسازها عنوان شده است.