:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
چشم‌انتظاری متقاضیان برای تحویل واحد مسکونی

تاخیر در افتتاح دومین فاز ۱۰ هزار واحدی مسکن مهر پرند و سکوت مسئولان

در حالی قرار بود ماهانه ۱۰ هزار واحد مسکونی مهر در شهر پرند افتتاح شود که با گذشت حدود یک ماه و نیم از افتتاح قبلی هنوز فاز ۱۰ هزار واحدی بعدی افتتاح نشده است و مسئولان امر هم در این باره پاسخگو نیستند
کد خبر: ۱۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۱
مسکن مهر
خبراقتصادی:به گزارش تسنیم، مشکلات مربوط به عدم تحویل واحدهای مسکن مهر پایتخت صنعتی سازی کشور از همان زمانی آغاز شد که قیمت مصالح ساختمانی به دلیل تورم رو به فزونی نهاد.
بر این اساس آذرماه سال گذشته وزارت راه و شهرسازی دستورالعمل افزایش قیمت مسکن مهر را ابلاغ کرد تا به این وسیله روند ساخت و ساز پروژه‌های این طرح با وقفه مواجه نشود. بر اساس این دستورالعمل قیمت ساخت مسکن مهر سراسر کشور بین 5 تا 40 هزار تومان افزایش یافت.
در حالی متقاضیان گمان می‌کردند با پرداخت مابه‌التفاوت قیمت ساخت می‌توانند واحد مسکونی خود را تحویل بگیرند، اما این اتفاق خوشایند روی نداد. چراکه پیمانکاران علاوه بر مابه‌التفاوت افزایش قیمت مسکن مهر، خواستار اجرای سه بخشنامه‌ای شدند که پیش‌تر توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری در خصوص پروژه‌های عمرانی ابلاغ شده بود.
بر اساس این گزارش پیمانکاران از پاییز سال گذشته درخواست اجرای سه بخشنامه مذکور در خصوص مابه‌التفاوت ارزی مصالح ساختمانی، مابه‌التفاوت آهن و مابه‌التفاوت نرخ سوخت را دارند. در سوی دیگر ماجرا مدیران شرکت عمران شهر پرند در جلسات متعدد و البته بی‌نتیجه با پیمانکاران به آنها اعلام کرده‌اند که برای اجرای دستورالعمل افزایش قیمت مسکن مهر باید «قید بخشنامه دولت را بزنند».
حال با گذشت حدود هفت ماه از ابلاغ دستورالعمل افزایش قیمت مسکن مهر توسط وزارت راه و شهرسازی، شرکت عمران شهر پرند هنوز نتواسته با پیمانکاران به توافق برسد تا چشم‌انتظاری برخی متقاضیان برای تحویل واحد مسکونی از دو سال نیز فراتر رود. لازم به ذکر است که برخی پروژه‌های مسکن مهر پرند به دلیل نداشتن انشعابات گاز، برق یا آب قابل واگذاری به مردم نیستند.
اوایل فروردین سال‌جاری وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که تا نیمه نخست سال 92 حدود 95 هزار واحد مسکن مهر پرند به بهره‌برداری می‌رسد، گفته بود: این تعداد واحد مسکونی در قالب فاز‌های 10 هزار واحدی به متقاضیان واگذار می‌شود.
در حالی فاز اول 10 هزار واحدی مسکن مهر پرند 12 خرداد ماه با حضور رئیس جمهور افتتاح شده بود که با گذشت حدود یک ماه و نیم خبری از افتتاح فاز 10 هزار واحدی بعدی در این شهر نیست و مسئولان هم در این باره پاسخگو نیستند
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
0
1
بنده جزو ثبت نام کنندگان مسكن مهر پرديس هستم ، در تیر ماه سال گذشته برای فاز8 ثبت نام کردم و چند ماه است که 38میلیون تومان واریز کرده ام اما خبری از دعوت برای عقد قرار داد نیست!! چرا که هر چند وقت یکبار آقایون قصد دارند تا وقتی سرکار هستند مبلغ را افزایش دهند !! چرا مسئولین به این تخلف رسیدگی نمی کنند؟؟ تا کی ما باید پول واریز کنیم ولی از عقد قرار داد خبری نباشد؟؟ این افزایش قیمت مسکن مهر پردیس انتها ندارد؟؟؟
این ظلم به قشر ضعیف جامعه نیست؟؟
کجاست انصاف و عدالت ؟؟؟!!!