:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵
اقدام تاريخي دولت براي بازنشستگان

همسان‌سازي ۹۰ درصدي حقوق بازنشستگان و شاغلان هم‌تراز از اول مهر اجرا مي‌شود

رييس سازمان برنامه و بودجه در ادامه نشست‌هاي مجازي خود از طريق اينستاگرام، گزارش جديدي از تازه‌ترين اقدامات سازمان برنامه و بودجه در راستاي همسان‌سازي حقوق بازنشستگان و حمايت از كادر درمان كشور ارايه كرد
کد خبر: ۱۵۶۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
اقتصاد گردان - محمدباقر نوبخت نوبخت با تأكيد بر اينكه اين ۹۰ درصد همسان‌سازي حقوق بازنشستگان با شاغلان هم‌تراز از ابتدا هم در نظر دولت بوده است، اعلام كرد: جداول مربوط به تعيين شاغل مشابه با همكاري بازنشستگان تهيه و به امضا رسيده است.ظرف يكي دو ماه آينده اين تأمين اعتبار از جابه‌جايي رديفهاي اعتباري انجام خواهد شد.
نوبخت با بيان اينكه از اول مهرماه اين همسان‌سازي انجام خواهد شد، تاكيد كرد، با توجه بار سنگين مالي همسان‌سازي، يك اقدام تاريخي در راستاي حمايت از حقوق بازنشستگان عزيز صورت گرفت.
معاون رييس‌جمهور با اشاره به جلسات متعدد مشورتي كه با حضور نمايندگان بازشستگان در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، گفت: تاكنون جلساتي با حضور بيش از ۶۰نفر از نمايندگان بازنشستگان محترم برگزار شده و عمده پيشنهادات اين عزيزان مبتني بر همسان‌سازي ۹۰درصدي حقوق بازنشستگان شاغلان هم‌تراز بود، اين پيشنهاد مورد تاييد دولت بوده و در نهايت همين پيشنهاد پيگيري خواهد شد.در نهايت مقرر شد جدولي تهيه شود كه دران دريافتي بازنشستگان تا ۹۰درصد شاغلان هم‌تراز همسان‌سازي شود.
رييس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به صدور مجوز استخدام جديد ۳۰۰۰ نيروي شركتي و قراردادي در وزارت بهداشت كه بر اساس درخواست وزير بهداشت انجام شده است، گفت: پيش از اين نيز مجوز استخدام ۳۴۰۰ نفر از كادر درمان به وزارت بهداشت داده شده بود و در اين مرحله طي مذاكره‌اي كه با وزير بهداشت انجام شد مقرر شد استخدام رسمي از ميان كادر درمان حاضر در دوران مقابله با كرونا صورت گيرد.
نوبخت گفت: طي هفته گذشته ۱۰۰۰ ميليارد تومان كارانه پرستاران پرداخت شده است، همچنين رايزني‌هاي لازم براي پرداخت قسط دوم ريالي اعتبار يك ميليارد يورويي با بانك مركزي انجام شده است، به اين ترتيب با واريز قسط دوم ريالي از سوي بانك مركزي به خزانه، اعتبار لازم به حساب وزارت بهداشت واريز خواهد شد. همچنين از اول مهر ماه فوق‌العاده ويژه كادر درمان پرداخت خواهد شد.
نوبخت در خصوص پاداش بازنشستگان گفت: تا قبل از اول مهر پاداش پايان خدمت همه بازنشستگان لشكري و كشوري سال ۱۳۹۸ پرداخت خواهد شد.