:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

الزام مشترکان پر مصرف به نصب پنل خورشیدی روی پشت‌بام

سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر پنج میلیون مشترک پر مصرف در کشور وجود دارد که می توان آنها را تشویق و الزام کرد تا هر کدام یک کیلو وات روی پشت بام خود داشته باشند، بدین طریق ۵۰۰۰ مگاوات تولید تجدیدپذیر خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۵۶۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹

اقتصادگردان- مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه در حال حاضر خرید برق تضمینی از نیروگاه های برق تجدیدپذیر انجام می شود و متوسط قیمت خرید برق از نیروگاه های تجدید پذیر حدود ۱۲۰۰ تومان است، اظهار کرد: این رقم برای مشترکان صرفه اقتصادی به دنبال دارد اما به دلیل اینکه اکنون قیمت برق پایین است مشترکان استقبال زیادی از این طرح نمی کنند.

وی افزود: این در حالی است که برای دو درصد مشترکان پر مصرف که قیمت واقعی برق را می‌پردازند برایشان به صرفه است که از نیروگاه‌های خورشیدی پشت بامی استفاده کنند چراکه این مشترکان اگر یک نیروگاه خورشیدی یک یا دو کیلوواتی داشته باشند می‌تواند هزینه های برق را تا ۵۰ درصد کاهش دهند.

سخنگوی صنعت برق در خصوص قیمت نصب پنل خورشیدی در کشور گفت: قیمت هر یک کیلووات نصب تجهیزات انرژی خورشیدی ۱۰ میلیون تومان تخمین زده شده که این قیمت با توجه به مزیت های اقتصادی به صرفه است.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید انرژی های تجدید پذیر در این دولت از ۱۰۰ مگاوات به ۸۲۰ مگاوات رسیده است، اظهار کرد: بر اساس پیش بینی ها و برنامه ریزی های صورت گرفته تاپایان سال ۱۴۰۰ این مقدار به ۱۷۰۰ مگاوات افزایش می یابد یعنی ظرفیت فعلی به دو برابر خواهد رسید.