:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور:

فاز سوم بندرشهید رجایی تا قبل از پایان سالجاری به بهره برداری می رسد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با تأکید بر اینکه حداکثر سهم ممکن بار باید به سمت حمل و نقل ریلی ببریم، تصریح کرد:در بندرشهید رجایی و امام خمینی نیز با ایجاد زیرساخت ها شاهد اتفاقات مناسبی هستیم و تخلیه بار از کشتی به واگن به صورت مستقیم در بندرشهید رجایی نیز نشانه این امر و توسعه در این مسیر است.
کد خبر: ۱۵۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
اقتصادگردان- محمد راستاد صبح امروز(۲۵ تیرماه) در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، افزود: باید از زحمات تمامی همکارانم در بنادر و دریانوردی کشور که در شرایط سخت کرونا از تلاش خود دست نکشیده اند، تقدیر و تشکر کنم.
وی با بیان اینکه زحمات عفیفی پور در بنادر و دریانوردی هرمزگان برهیچکس پوشیده نیست، اظهار کرد: عفیفی پور را به عنوان مشاور مدیرعامل و دبیر شورای مدیران سازمان بنادر و دریانوردی منصوب می شود و امیدوارم شاهد نقش آفرینی بیشتر وی در دفتر مرکزی باشیم.
راستاد با اشاره به اینکه محمدی کرجی ران از مدیران سختکوش است که سابقه خدمت در بندر شهید رجایی دارد، خاطرنشان کرد: معتقدم منابع انسانی و نیروی متخصص سرمایه عظیم بنادر و دریانوردی کشور هستند که باید به سمت ایجاد انگیزه و اهمیت دادن به آن ها برویم.
وی ادامه داد: خوشبختانه در سازمان بنادر و دریانوردی توانسته ایم حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان در سرمایه گذاری بخش خصوصی جذب کنیم و از محمدی کرجی ران می خواهیم مسیر را برای حمایت از سرمایه گذاران تسهیل دهد.
راستاد با بیان اینکه دغدغه استاندار هرمزگان در یکپارچه سازی اقدامات برای تسهیل سازی مسیر حرکتی سرمایه گذاری درست و ما آمادگی لازم برای تحقق آن را داریم، عنوان کرد: احداث پایانه تمام مکانیزه معدنی و فولادی در بندر شهید رجایی نیز ابر پروژه ای است که میزان اعتبار آن بالا و باید از اولیت های بنادر و دریانوردی هرمزگان باشد که در این دولت عملیات اجرایی آن آغاز شود.
وی با اشاره به اینکه در سال جهش تولید باید بخش مهمی از فاز سوم بندرشهید رجایی تا قبل از پایان سالجاری به بهره برداری برسانیم، اضافه کرد: انتظار می رود قبل از پایان سال دوازدهم نیز بهره برداری از فاز سوم نیز آغاز شود و قابلیت پذیرش کشتی تا ۱۸۴۰۰ TU را خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با بیان اینکه یکی از اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی این است که حداکثر سهم ممکن بار را به سمت حمل و نقل ریلی ببریم، تصریح کرد: در بندرشهید رجایی و امام خمینی نیز با ایجاد زیرساخت ها شاهد اتفاقات مناسبی هستیم و تخلیه بار از کشتی به واگن به صورت مستقیم در بندرشهید رجایی نیز نشانه این امر و توسعه در این مسیر است.
وی ادامه داد: باید به سمت کاهش بارجاده ای و بردن به سمت حمل و نقل ریلی برویم.
راستاد با اشاره به اینکه هرمزگان قطب سفرهای دریایی و گردشگری است و گام های مناسبی در این حوزه برداشته ایم، عنوان کرد: بروزرسانی ناوگان حملی و نقل دریایی و تشویق سرمایه گذاران برای توسعه زیرساخت ها و نوسازی ناوگان ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در جزیره قشم با چند سرمایه گذاری جزیی شرایط مساعدی برای گردشگری دریایی بوجود آمده است، اظهار کرد: اما هنوز با توجه به ظرفیت های موجود جا برای کار بسیار زیاد است و نباید مورد غفلت قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به اینکه با ۱۵۰ میلیون تن میزان تخلیه و بارگیری شاهد رشد بودیم و نشان داد با وجود تحریم ها همچنان توانمند هستیم، خاطرنشان کرد: با وجود تحریم ها و کرونا بازهم امیدواریم امسال در بحث تخلیه و بارگیری و به ویژه صادرات نفتی شاهد رشد باشیم.