:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

۶۲ درصد جمعیت استان قم زیرپوشش بیمه تامین‌اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت:در حال حاضر بیش از ۷۹۰ هزار تَن از جمعیت استان معادل ۶۲ درصد جمعیت آن زیرپوشش بیمه تامین‌اجتماعی هستند.
کد خبر: ۱۵۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
اقتصادگردان- به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم، علی اصغر دادخواه امروز در آستانه هفته تامین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع 790 هزار تَن افراد زیرپوشش تامین اجتماعی قم 239 هزار و 88 تَن بیمه شده اصلی و 40 هزار و 965 تَن مستمری‌بگیر هستند.
وی بیان کرد: بخش بیمه‌ای تامین اجتماعی با 4 شعبه اصلی، 2 شعبه اقماری و پنج کارگزاری رسمی در استان قم به جامعه هدف خدمت می‌کند.
مدیرکل تامین اجتماعی قم اظهار کرد: در حال حاضر 14 هزار و 512 کارگاه فعال و نیمه فعال زیرپوشش تامین اجتماعی استان هستند.
وی بیان کرد: بیشترین مراجعه کنندگان در پایان هر ماه مربوط به کارفرمایان و روزهای ابتدایی هر ماه مربوط به نام‌نویسی است.
دادخواه با بیان اینکه شعبه یک تامین اجتماعی قم بیشترین میزان مراجعه کننده را دارد ادامه داد: روزانه حداقل 500 نفر به این شعبه مراجعه می کنند.
وی یادآور شد: خدمات درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی استان در قالب سه مرکز درمانی سرپایی و یک مرکز بستری(بیمارستان امام رضا علیه السلام ) در قم به صورت رایگان به جامعه هدف خدمات‌دهی می‌کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج شهر جعفریه، کهک، مرکزی، خلجستان و سلفچگان است که شهرها فاقد شعب اصلی تامین اجتماعی هستند اما شعب اقماری در کهک و پردیسان فعال بوده و خدمات به جامعه هدف از طریق این شعب انجام می شود.
19 تا 25 تیرماه هفته تامین اجتماعی و بهزیستی نامگذاری شده است.