:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

رکورد چشمگیر صعود بورس

شاخص بورس امروز با رقم بی‌سابقه ۸۲ هزار واحد صعود کرد و وارد کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد شد.
کد خبر: ۱۵۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
اقتصادگردان-شاخص بورس امروز با ۸۲ هزار و ۵۴۴ واحد صعود به رقم یک میلیون و ۷۳۷ هزار واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۱۳ هزار و ۹۲۶ واحد صعود کرد و در رقم ۴۸۳ هزار و ۸۴۶ واحد ایستاد. در این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۱۳۶ هزار و ۶۱۳ میلیارد ریال انجام شد.
سرمایه‌ گذاری تامین اجتماعی، فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، س‌ نفت و گاز و پتروشیمی تامین، گروه مدیریت سرمایه‌ گذاری امید و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس داشتند و بانک‌های ملت و تجارت، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، گسترش سرمایه‌ گذاری ایران خودرو و بانک صادرات ایران نمادهای پربیننده این بازار بودند.
شاخص کل فرابورس نیز ۵۱۸ واحد صعود و رقم ۱۷ هزار و ۸۰۴ واحد را ثبت کرد. هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، سهامی ذوب آهن اصفهان، سرمایه‌ گذاری صبا تامین، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی مارون و بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند و سهامی ذوب‌آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، بانک دی، سیمان لار سبزوار، گروه سرمایه‌ گذاری میراث فرهنگی، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و صنایع ماشین‌های اداری ایران نمادهای پربیننده این بازار بودند.