:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸

تولید ۳۰ هزار بطری مواد ضدعفونی‌کننده در هر شبانه‌روز در سمنان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از افزایش ظرفیت تولید موادضدعفونی‌کننده در سمنان به افزون بر ۳۰ هزار بطری در هر شبانه‌روز خبر داد.
کد خبر: ۱۵۰۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
اقتصادگردان- دکتر حسین رستم‌زاده در نشست بررسی کارخانه‌های تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در استانداری سمنان از تامین مواد اولیه مورد نیاز این واحدهای تولیدی و راه‌اندازی چند خط تولید جدید در روزهای اخیر خبر داد و اظهار کرد: به زودی نه تنها نیاز استان تامین می‌شود بلکه بخشی از تولید این محصول به بازار دیگر استان ها نیز ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: تامین الکل سفید برای تولید مواد ضدعفونی کننده انجام شد و استان‌های خوزستان و قزوین برای ارسال محموله مواد اولیه تولید مواد ضدعفونی‌کننده به استان سمنان اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تمام قد برای تامین مواد ضدعفونی کننده و... در تلاش است خاطرنشان کرد: مردم به هیچ عنوان نگران توزیع مواد ضدعفونی‌کننده و دستکش‌های پلاستیکی در استان نباشند؛ چراکه خط‌های تولیدجدید در این بخش‌ها در استان راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: در روزهای آینده شاهد خواهیم بود که علاوه برای تامین نیاز مواد ضدعفونی کننده و دستکش‌های پلاستیکی استان سمنان، این کالاهای مورد نیاز به دیگر استان‌های کشور هم ارسال خواهد شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان گفت: اولویت اساسی برای استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده زمانی است که موقعیت شست و شوی دست و صورت با آب و صابون و دیگر مواد شوینده فراهم نباشد.

وی از کنترل بازار توزیع مواد ضدعفونی کننده در استان سمنان خبر داد و افزود: ظرفیت تولید مواد ضدعفونی‌کننده در استان به ۳۰ هزار بطری در شبانه‌روز افزایش پیدا کرده است.

رستم‌زاده با بیان اینکه مشکلی برای حمل تولیدات و محصولات بهداشتی وجود ندارد گفت: در بخش حمل و نقل مواد اولیه برای تولید مواد ضدعفونی کننده با خودروهای مخصوص و خطوط ریلی تدابیر خوبی اندیشیده شده است.