:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

شرکت های خارجی در راه بازگشت به آسمان ایران

مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه حدود ۴۶۰ هزار پرواز بین المللی سالیانه بر فراز آسمان ایران صورت می گیرد، عنوان کرد: این موضوع به دلیل ایمن بودن آسمان ایران است و نشان می دهد که کشورمان از هر لحاظ مهیای میزبانی از پروازهای بین المللی است.
کد خبر: ۱۴۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
اقتصادگردان- سیاوش امیرمکری، صبح امروز(۳۰ بهمن‌ماه) در آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان، افزود: استان هرمزگان هشتمین استان وسیع کشور و فرودگاه بندرعباس هشتمین استان از لحاظ پرواز و پذیرش مسافر در کشور است.
وی با بیان اینکه هرمزگان ۱۴ فرودگاه دارد و از این حیث در رده استان‌های صدرنشین کشور است و چهار و نیم میلیون مسافر در سال در فرودگاه های بندرعباس، قشم، کیش و بندرلنگه جابه‌جا می‌شوند، تصریح کرد: شرکت فرودگاه‌های کشور، مالکیت ۵۳ فرودگاه را در اختیار دارد که در آن ۴۶ میلیون مسافر نیز جابه جا شده اند و با احتساب فرودگاه های دیگر در سال ۵۲ میلیون نفر از طریق فرودگاه های کشور نیز جا به جا می شوند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه ارائه سرویس هوانوردی به پروازهای بر فراز کشورمان یکی از وظایفمان است، خاطرنشان کرد: از یک سال پیش کشورهای همسایه با هدایت آمریکا به دنبال جابه‌جایی فضای عبوری از کشور ما به کشورهای همسایه بودند.
وی با بیان اینکه ۱۴۰ مسیر هوایی بر فراز کشورمان قرار داشته و به کشورمان درآمد ارزی می‌رساند، تصریح کرد: هنوز هم این موضوع در برنامه کشورهای همسایه است، اما یک سال پیش اختلافی بین کشور پاکستان و هند ایجاد شد و مسیرهای این دو کشور بسته و شرکت‌های هوانوردی به سمت ایران آمدند و روزانه ۲۰۰ پرواز بر فراز کشور اضافه شده است.

امیرمکری با اشاره به اینکه پس از مدتی با سانحه هوایی در برخی کشورهای دیگر به‌جایی رسیدیم که تعداد پروازهای روزانه ما از ۷۰۰ پرواز به ۱۶۰۰ پرواز رسیده است، اظهار کرد: آن‌ها به ایمن بودن آسمان ایران اطمینان دارند اما می‌خواهند با بهانه‌های واهی این موضوع را عملی کنند که از مسیرهای جایگزین استفاده شود.
وی با بیان اینکه نیاز به هماهنگی و همکاری تمامی ارگان‌ها در فرودگاه‌ها داریم، خاطرنشان کرد: صنعت هوانوردی کشورمان طی این سال‌ها با تحریم‌های متوالی نیاز به همدلی و هم‌افزایی دارد.
امیرمکری با اشاره به اینکه سانحه پیش‌آمده برای هواپیمایی اوکراینی بهانه‌ای برای کشورهای همسایه شده است تا بار دیگر این موضوع جایگزینی مسیر را مطرح کنند، اظهار کرد: گرچه این موضوع سبب کاهش پرواز بر فراز آسمان ایران شده اما این نقشه‌های بی‌حاصل کشورهای همسایه با هدایت آمریکا چندان طول نخواهد کشید، چراکه آسمان ایران از هر لحاظ برای شرکت‌های هوایی، ایمن و مناسب است.

مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تأکید بر اینکه جلساتمان برای بازگشت شرکت های هوایی خارجی به آسمان ایران آغاز شده است و روز به روز تعداد پروازها رو به افزایش است، تصریح کرد: در این جلسات نیز به دنبال اطمینان از امنیت آسمان ایران برای این شرکت ها هستیم و به دلیل فاکتور اقتصادی و به صرفه بودن تردد از آسمان ایران بزودی شاهد بازگشت به شرایط قبل خواهیم بود.

امیرمکری با اشاره به اینکه حدود ۴۶۰ هزار پرواز بین المللی سالیانه بر فراز آسمان ایران صورت می گیرد، عنوان کرد: این موضوع به دلیل ایمن بودن آسمان ایران است و نشان می دهد که کشورمان از هر لحاظ مهیای میزبانی از پروازهای بین المللی است.
وی ادامه داد: فرودگاه بندرعباس نیازمند باند دوم بوده و ایجاد زیرساخت‌های جدید در فرودگاه بندرعباس یک اولویت است.
این مقام مسئول با بیان اینکه حضور ضیایی بر مسند فرودگاه‌های هرمزگان نوید روزهای خوبی برای فرودگاه‌های این استان است، اضافه کرد: جایگزین امانی بنی شدن سخت است، چراکه تلاش مدیر سابق ستودنی است اما با تلاش می‌توان به این هدف دست یافت.