:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
در حاشیه جلسه دولت

رحمانی: جهت تنظیم بازار گوشت قرمز از ذخایر استفاده می‌کنیم

وزیر صنعت معدن و تجارت دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز را بازار شب عید دانست و اعلام کرد که برای تنظیم قیمت این بازار از ذخایر استفاده خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
اقتصادگردان- رضا رحمانی در ارتباط با خودروهایی که امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت رونمایی شدند، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما خروج خودروهای قدیمی و ورود خودروهای جدید است. در این ریل، از چهار خودروی سواری رونمایی شد و رئیس جمهور نیز از آن بازدید کردند. یکی از این خودروها خودروی دنا بود. سه خودرو دیگر اولین بار است که می‌خواهند عرضه شوند. طراحی تا سفارش خدمات آنان انجام شده دیگر امکان پیش فروش آنان وجود دارد. این خودروها بالای نود درصد ساخت داخل هستند؛ این موضوع  برای شروع تولید یک خودرو خیلی مهم است.

وی ادامه داد: این خودروها مطابق استاندارد های روز دنیا هستند. همه آن‌ها یورو پنج هستند. غیر از این خودروها خوردوهای دیگری برای سال 99 و 1400 هم وجود دارد، امیدواریم مردم عزیز ما راضی باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با ضرورت مشارکت مردمی در انتخابات گفت: یقینا اهمیت انتخابات از نظر سیاسی مهم است، رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور درباره این موضوع حرف زدند. از نظر ثبات اقتصادی و رونق تولید مشارکت بسیار مهم است. خواهش می‌کنیم مردم حضور پرشورشان را در روز جمعه پای صندوق رای داشته باشند. مشارکت مردم در حوزه تولید و رونق بازار بسیار اهمیت دارد. علاوه بر آن که دشمنان را مایوس می کند دوستان را امیدوار می‌کند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره چرایی افزایش قیمت گوشت قرمز گفت: دوستان ما دلایل مختلفی را برای این موضوع تحلیل کردند. دوستان بخش بازرگانی قرار شد اگر افزایش قیمت ادامه داشته باشد از ذخایر استفاده کنند. هفته های قبل گوشت قرمز قیمتش کاهشی بود. حالا شب عید پیش آمده است. برای تنظیم قیمت از ذخایر خود استفاده می کنیم. برنامه ما همیشه این است که تولیدکننده آسیب نبیند و مصرف کننده بهره ببرد. در همین روزها از ذخایر استفاده می کنیم.

رحمانی با اشاره به پرداخت بخشی از وام خودروسازان گفت: پرداخت وام خودروسازان آغاز شده است. بخشی از بانک‌ها پرداخت را شروع کردند. این‌ها کمک است و اقدامات متفاوتی در این حوزه انجام می شود. حفظ تولید برای ما مهم است. اگر تولید در وضعیت فعلی ادامه پیدا کند انجام تعهدات بیش‌ از آنچه گفته شده قابل اجرا است.