:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
سازمان حمایت اعلام کرد

مدیران خودرو و کرمان‌موتور باید به قیمت‌های قبل برگردند

رئیس هیئت مدیره سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که دو شرکت مدیران خودرو و کرمان‌موتور که بعد از افزایش نرخ بنزین قیمت خود را افزایش دادند باید سریع به قیمت‌های قبلی بازگردند.
کد خبر: ۱۴۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
اقتصادگردان- درحالی‌که طبق قانون، شرکت‌های خودروسازی بدون تایید سازمان حمایت حق افزایش قیمت ندارند،‌ گزارش‌ها حاکی از این است که دو شرکت مدیران خودرو و کرمان‌موتور بعد از افزایش نرخ بنزین قیمت محصولات خود را بالا بردند.

در همین رابطه عباس تابش،  رئیس هیئت مدیره سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد که این سازمان از دو شرکت مدیران‌خودرو و کرمان‌موتور خواسته که مستندات مربوط به افزایش قیمت خود را ارائه کنند و سریع به قیمت‌های قبلی برگردند.

وی با بیان اینکه معاون مربوط به بخش خودرو در سازمان حمایت به دنبال دریافت مستندات دقیق برای اطمینان از افزایش یافتن قیمت محصولات این دو کارخانه است، تصریح کرد: افزایش قیمت این دو خودروساز در حد گزارش به ما رسیده، اما اگر افزایش قیمت در این دو شرکت اتفاق بیفتد با توجه به اینکه هر دو تعزیراتی هستند، پرونده جدید آن‌ها مجدداً به سازمان تعزیرات ارسال خواهد شد.

تابستان سال جاری نیز گران‌فروشی مدیران خودرو و کرمان‌موتور خبرساز شده بود و با وجود اینکه از سوی سازمان حمایت تاکید شده بود "هرگونه عرضه خودرو از سوی خودروسازان به قیمت‌هایی بیش از قیمت بازار، تخلف محسوب می‌شود"، هر دو شرکت نامبرده برخی محصولات خود را گران‌تر از نرخ‌های بازار عرضه می‌کردند.