:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
بیرانوندی:

تمرکز کمیسیون تلفیق بر وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم است

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ با وجود همه تنگاهای درآمدی بیشترین همت خود را صرف معیشت، اقتصاد و رفاه مردم کرده است.
کد خبر: ۱۴۸۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
اقتصادگردان- محمد بیرانوندی  نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: باید بگویم که کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ علیرغم همه تنگناهای درآمدی بیشترین همت را در حوزه معیشت مردم اقتصاد و رفاه آنها قرار داده است.

وی افزود: بازنشستگانی که عمر خود را صرف چرخاندن چرخ‌های مملکت گذاشته‌اند به عنوان پایه عزت و افتخار  این مردم باید مورد توجه قرار بگیرند. اما آنها در هر کوی و برزن که نمایندگان را می‌ببیند می‌گویند آیا مجلس به فکر بازنشستگان نیست؟ امسال به اصرار کمیسیون تلفیق به جد و جهد دولت حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان برای ارتقای وضعیت معیشتی این عزیزان مورد توجه قرار گرفته شده است. مقرر شد کف دریافتی این عزیزان چه کارکنان کشوری و چه  لشکری و چه بازنشستگان دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باشد. از وزیر کار نیز می‌خواهیم که این موضوع را در خصوص پرسنل تحت پوشش تامین اجتماعی لحاظ کند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بحث رتبه بندی به خوره جانی برای فرهنگیان تبدیل شده است. اگر چه در ماه اخیر اجرایی شد اما اجرای آن متناسب با توقع ما نبود. در سال گذشته ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای این موضوع قرار دادیم. هر روز هم نمایندگان در اجرای آن اصرار ورزیدند اما موضوع تحقق پیدا نکرد. بنابراین از این موضوع اجرایی شده باید تحت عنوان ترمیم حقوق و بهبود معیشت یاد کنیم. ولی اگر قرار است به درستی اجرای شود که ۴۰۰۰ میلیارد تومان در بودجه برای آن لحاظ کردیم حتما باید تحت اقدامات کارشناسی و نظر مجلس شورای اسلامی اجرا شود تا همه لایه‌های مختلف در دستگاه دیده شود؛ چرا که برخی از عزیزان تحت عنوان نیروهای اداری دیده نشده است و شک نکنید که فردای نزدیک کارهای اداری را ترک می‌کنند که این یکی از نقص‌های وارده به این موضوع است.

وی در پایان اضافه کرد: از معاونت آموزش و پرورش آقای الهیار می‌خواهم قبل از اظهار نظر شورای نگهبان اظهارنظر نفرمایید و به جای این که گره‌ای باز کنید اجازه ندهید گره محکم‌تر شود.