:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

پرداخت 9000میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از پرداخت بیش از ۹هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۸۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
اقتصادگردان- بهروز اسودی امروز در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: تا کنون ۲۶۸ واحد تولیدی استان بالغ بر ۹هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل رونق تولید و تبصره ۱۸ دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد: از مجموع تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی ، ۱۳۲ واحد به ارزش 6 هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال مربوط به رونق تولید و ۱۳۶ واحد به ارزش ۲۵۵۰ میلیارد ریال مربوط به بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: تا کنون در قالب تسهیلات رونق تولید امسال، ۴۷۹ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات به ارزش حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی شده اند که از این تعداد ، ۳۲۰ پرونده جهت عقد قرارداد در بانکهای عامل در دست بررسی است.

وی اضافه کرد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه استان تا این جلسه تعدا یک‌هزار ود ۳۲ واحد تولیدی مشکل دار در جلسات کارگروه مطرح و بررسی شده است که در جهت رفع موانع موجود ، دو هزار و ۲۱۹ مصوبه به تصویب اعضا رسیده است که از این تعداد ، ۷۲درصد مصوبات اجرایی و مابقی در دست اقدام است.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان با اشاره به دیگر دستور کار این جلسه افزود: در این نشست و با تصمیم اعضای کارگروه ، ۹۷ واحد صنعتی و کشاورزی جهت دریافت تسهیلات از محل منابع رونق تولید ۹۸ به ارزش دو هزار و ۱۵۰میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی و همچنین مشکلات بانکی ، مالیات و تامین اجتماعی شش واحد تولیدی پاسارگاد صنعت باطری ، کربنات کلسیم آهوان ، بهنام طب ایرانیان ، باورس ، کشتارگاه پر سفید پایتخت و نور خاور شید بررسی و در خصوص بخشودگی جرایم تامین اجتماعی تعدادی از واحدهای تولیدی تصمیم گیری شد.