:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵
معاون اقتصادی استاندار سمنان اعلام کرد:

بازگشت 63 کارخانه تعطیل به چرخه تولیدی در استان سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از تلاش برای فعال‌سازی واحدهای تولیدی و صنعتی استان در شرایط دشوار تحریم‌ها در یکی دو سال اخیر خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 63 واحد تولیدی استان به چرخه تولیدی برگشته‌اند.
کد خبر: ۱۴۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
اقتصادگردان- حشمت الله عسگری اول بهمن‌ماه در بازدید از فرمانداری سمنان اظهار کرد: در سال گذشته ۱۰۳ واحد و در سال جاری نیز ۶۳ واحد تولیدی در استان سمنان با تلاش مسئولان استان به چرخه تولید برگشته‌اند.
وی با ابراز خرسندی از فعال‌سازی این واحدهای تعطیل اضافه کرد: تلاش استاندار و مسوولان استان بر این است که روند فعال‌سازی واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه‌فعال تداوم بیابد.

عسگری بر لزوم جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها و افزایش و تثبیت اشتغال در کشور تاکید کرد و با اشاره به حمایت تسهیلاتی دولت از بخش تولید اضافه کرد: تسهیلات قابل توجهی برای توسعه استان در یک‌سال گذشته در بخش تولید، اشتغال و مشاغل خانگی پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با تاکید بر ضرورت حفظ نیروهای انسانی متخصص و کارآمد موجود تصریح کرد: اگر برای نیروی متخصص مشکلی ایجاد شود شاید به سرعت نتوان نیروی جایگزینی برای آن انتخاب کرد و خلق و جایگزینی منابع انسانی بسیار سخت است.

وی با بیان ضرورت انجام اقدامات در دستگاه‌های اجرایی در قالب یک تیم هدفمند و همچنین مخالفت با طرح در اختیار نهادن کارمندان به‌دلایل مختلف به کارگزینی ادارات گفت: زمانی که وارد استانداری سمنان شدم، نامه‌ای در مخالفت و لغو این طرح به مجموعه استانداری و فرمانداری های استان ارسال کردم چرا که باور دارم با فن اصولی و مدیریتی و رویکردهای مختلف می توان در یک مجموعه فعالیت کرد.

عسگری با بیان اینکه برای توسعه در سیستم اداری باید با عشق و علاقه فعالیت کرد، گفت: با توجه به سلایق و نگرش‌ها باید برای توسعه سیستم‌های اداری اقدام کرد.

افزایش نیرو لزوما به افزایش خدمات نمی انجامد
وی خاطرنشان کرد: ساختارگرایی در کشور یک آفت است و متاسفانه شاهدیم که برای انجام هر کاری یک ساختار جدید تعریف می‌شود که این موضوع به طور کامل اشتباه است.

عسگری با تاکید بر ضرورت در نظر گرفتن تخصص افراد به جای نقش آنان در امور اجرایی تصریح کرد: برای اجرای کار اداری باید با عشق تلاش شود چرا که با دو راهبرد عشق و وظیفه‌شناسی می‌توان امور را به بهترین نحو به پیش برد.‌

وی بر لزوم حذف آنچه "تشنگی توسعه ساختاری"می‌خواند تاکید و اضافه کرد: افزایش تعداد نیرو به معنی افزایش خدمات به مردم نیست و به جای توسعه کمی در بخش نیروی امسانی باید بهره وری در کار مدنظر قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به اینکه با همین اختیارها و قوانین موجود می‌توان کارهای بزرگ انجام داد، گفت: مستندسازی برای انجام اقدامات باید مورد توجه قرار گیرد و باید براساس شاخص‌ها و عملکردها برای توسعه استان سمنان در تمامی امور اقدام کرد.

عسگری بر ضرورت نهادینه‌سازی آداب فعالیت جمعی در نظام اداری کشور تاکید و خاطرنشان کرد: باید به سمت افزایش کیفی عملکرد در منابع انسانی حرکت کنیم.

این عضو ارشد شورای اداری استان با اذعان به اینکه تعریف ساختارهای جدید اداری و افزایش نیروی انسانی، آفت و چالشی اساسی در کشور است،خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت فناوری باید در بخش اداری رویکردهای نوینی مبتنی بر خرد و تفکر جمعی مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از دیدگاه من مهمترین رکن و محور توسعه در دستگاه‌های اجرایی در ارائه خدمات تولیدی و... توجه به نیروی انسانی است.‌