:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

قیمت خودرو از این تاریخ به بعد کاهش می‌یابد

با توجه به وعده وزیر صنعت،معدن و تجارت پیش بینی می شود روند ریزش قیمت ها از ماه آینده آغاز شود
کد خبر: ۱۴۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
اقتصادگردان-
رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران گفت:با توجه به وعده وزیر صنعت،معدن و تجارت پیش بینی می شود روند ریزش قیمت ها از ماه آینده آغاز شود.

به گزارش خبرآنلاین ،سعید موتمنی گفت:قیمت خودرو شب عید بی تردید ارزان تر از حالا خواهد بود چرا که عرضه به بازار با توجه به رشد تولید خودرو افزایش خواهد یافت.

موتمنی با اشاره به فاصله میان قیمت مصوب کارخانه و قیمت بازار گفت: اگر به بررسی این فاصله در میان خودروهای ارزان‌تر از ۱۰۰ میلیون تومان بپردازیم می‌بینیم در شهریور ماه حداکثر فاصله میان نرخ مصوب کارخانه و بازار به ۱۳ تا ۱۴ میلیون تومان می‌رسد ولی اکنون این فاصله تا ۴۴ میلیون تومان هم رسیده است. یعنی قیمتی که در بازار ۲۰۷ دنده‌ای دست به دست می‌شود ۴۴ میلیون گران‌تر از قیمتی است که کارخانه مصوب کرده است.

او افزود: امروز در بازار پراید ۱۱۱ در حالی به قیمتی نزدیک به ۵۵ میلیون تومان مبادله شد که قیمت مصوب کارخانه آن ۱۶ میلیون تومان کمتر است. این اختلافات دقیقا همان جایی است که موید کم بودن عرضه نسبت به تقاضا است. این کاهش عرضه درنهایت با یک دوره نوسان بازار ارز در هفته گذشته همزمان شد. این همزمانی قیمت‌ها را در بازار ناگهان سه تا چهار میلیون تومان افزایش داد.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در رابطه با پیش‌بینی شرایط آینده بازار خودروی کشور گفت: با توجه به ارقامی که جناب وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده‌اند، تولید خودرو در یکسال گذشته رشد سه برابری داشته است. به همین دلیل باور من این است اگر در بازار ارز نوسان خاصی ایجاد نشود بازار خودرو در دو ماه آخر سال با افزایش عرضه خودرو روزهای آرامی را سپری خواهد کرد و بازار نیز به تدریج آرام تر و احتمالا ارزان‌تر خواهد شد.