:
كمينه:۱۹.۸۴°
بیشینه:۲۰.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

افزودن ۱۷۱ هزار تن به ظرفیت استخراج مواد معدنی سمنان، صدور ۶۱ مجوز معدنی در استان

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از صدور ۶۱ مجوز معدنی در استان سمنان طی 9 ماه گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۴۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
اقتصادگردان- محمد فروهر در جلسه بررسی محدوده های معدنی استان با اعلام این خبر اظهار کرد: طی 9 ماه گذشته ۴۷ پروانه اکتشاف و گواهی کشف با هزینه عملیاتی بالغ بر ۳۷ میلیارد ریال در بخش معدن استان سمنان صادر شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه طی این مدت ۱۴ پروانه بهره‌برداری در حوزه معدن با سرمایه‌گذاری ۱۱۲ میلیارد ریال در این استان صادر شده است، افزود: با صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری، زمینه اشتغال ۸۵ نفر در این استان پهناور و معدنی فراهم آمده است.

فروهر تصریح کرد: ذخیره قطعی مواد معدنی این تعداد معادن بیش از ۳ میلیون تن است که با صدور این تعداد پروانه بهره برداری در بخش معدن ، ۱۷۱ هزار تن به ظرفیت استخراج مواد معدنی استان افزوده خواهد شد.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه‌ استان سمنان با استخراج سالانه ۲۳ میلیون تن انواع مواد معدنی یک استان مستعد از نظر منابع معدنی از قبیل سیلیس ، آهک ، گچ ، سولفات سدیم ، نمک ، منگنز ، آهن ، مس و غیره می باشد افزود ۶۲۳ معدن در استان دارای پروانه بهره برداری می باشند که حدود ۵۹۷ میلیون تن ذخیر قطعی این معادن است.