:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶

افتتاح دو نمایشگاه مبل در تهران

بیست و نهمین نمایشگاه مبلمان منزل و نهمین نمایشگاه مبلمان اداری از دیروز چهارم دی ماه در تهران آغاز به کار کردند.
کد خبر: ۱۴۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
اقتصادگردان  - بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل و نهمین نمایشگاه بین المللی مبلمان اداری باحضور حسن احمدیان رئیس اتحادیه صادر کنندگان و تولیدکنندگان مبلمان، حمید زادبوم رئیس سازمان توسعه و تجارت و بهمن حسین زاده مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی ایران افتتاح شد.

بر اساس این گزارش بر پایی این دو نمایشگاه یکی از بزرگترین رویداد نمایشگاهی صنعت مبلمان است و هدف اصلی از برپایی این نمایشگاه مشارکت دادن شرکت های شناسنامه دار در این حوزه است که به همت شرکت فیپکو کار خود را اغاز کردند.

یاداور می شود در این نمایشگاه ۳۳ نفر در قالب هیات‌های تجاری از کشور های بازار هدف صادرات مبلمان ایرانی از نمایشگاه بازدید می کنند.

یاداور می شود امروز همچنین از رسانه تصویری هنرصنعت مبلمان و دکوراسیون با حضور بزرگان صنعت مبلمان رونمایی شد.

این رسانه حاصل سال‌ها تلاش و مکاشفه آژانس تبلیغاتی آهنگ تصویر در عرصه مصنوعات چوبی است. آژانس تبلیغاتی آهنگ تصویر امسال در نمایشگاه مبلمان امسال با حضور بزرگان این صنعت در غرفه خود از این رسانه رونمایی کرد.

حسن احمدیان، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان با بیان اینکه نهمین نمایشگاه مبلمان و تجهیزات اداری و بیست و نهمین نمایشگاه مبلمان منزل از دیروز کار خود را اغاز و تا تا ۷ دی‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ادامه خواهد داشت گفت: «صنعت مبلمان ۷۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و ارزش افزوده تولید در این صنعت نیز بسیار بالا است.»

وی ادامه داد: «بخشی از تولید یک محصول به مواد اولیه بخشی به انرژی و نیروی انسانی مرتبط است و با تلاش‌هایی که اتحادیه در سال‌های اخیر داده است برنامه‌ریزی عملیاتی متناسب با استراتژی صادراتی در دستور کار قرار گرفته است.»

وی با بیان اینکه ۵۰درصد ظرفیت کارخانجات کشور خالی است گفت: «نرخ دلار نسبت به سال‌های قبل ۴برابر افزایش یافته است اما قیمت مبلمان افزایش بیش از ۲برابری نداشته است.»

احمدیان با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی از موفقیت‌ بیشتری برخوردار است گفت: «اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان بر بحث مبلمان خانگی، اداری، یراق‌آلات و ماشین‌‌آلات که نمایشگاه‌های اصلی هستند تمرکز بیشتری دارد و تأمین بازار داخلی در کنار توسعه صادرات در دستور کار قرار دارد.»

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان با تأکید بر ضرورت ارتقاء دانش فنی و حمایت از تولید داخلی گفت: «واردات کشور به یک دهم کاهش یافته است و تلاش می‌شود با استفاده از تولیدات داخلی نیازهای بازار تأمین شود.»

وی از برگزاری کلاس‌های آموزشی در حاشیه دو نمایشگاه خبر داد و افزود: «امسال با هماهنگی دانشگاه غرفه‌هایی برای طراحان و اساتید دانشگاه اختصاص یافته است.

همچنین حسین نوروزی مدیر عامل مجموعه فیپکو ومجری و برگزار کننده این نمایشگاهها اظهار کرد:با توجه به شعار امسال که سال رونق تولید نام گرفته،بزرگترین رویداد نمایشگاهی صنعت مبلمان کشور از امروز کار خود را اغاز و تا هفتم دی ماه پذیرای حضور علاقمندان خواهد بود.

در این نمایشگاه ها که با مجوز رسمی سازمان توسعه و تجارت و به همت مجموعه فیپکو برگزار می شود ،مشارکت کنندگان داخلی و خارجی با به نمایش در آوردن آخرین و جدید ترین تجهیزات خود با یکدیگر به رقابت پرداختند.

گفتنی است این دو نمایشگاه از امروز ۴ دی تا شنبه ۷ دی از ۹ صبح الی ۱۷ در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی ایران میزبان بازدید کنندگان است.