:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

یارانه نقدی ۲۰ آذر واریز می‌شود

با تغییر زمان پرداخت یارانه نقدی، یارانه آذرماه روز بیستم این ماه (چهارشنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۶۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
اقتصادگردان- روال پرداخت یارانه نقدی معمولا روز ۲۶ هر ماه بود، اما با توجه به این‌که از آبان‌ماه و با انجام سهمیه‌بندی و اصلاح قیمت بنزین پرداخت کمک‌های معیشتی در دستور کار دولت قرار گرفت و از سوی دیگر حقوق کارکنان نیز باید پرداخت شود، دولت به گونه‌ای برنامه ریزی کرده که این سه پرداختی تقریبا هر ۱۰ روز یکبار انجام شود.

براین اساس زمان پرداخت یارانه نقدی از بیست‌وششم به بیستم ماه تغییر کرد؛ بنابراین یارانه نقدی ماه جاری ساعت ۲۴ روز چهارشنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

یارانه آذرماه یکصدوششمین مرحله یارانه نقدی است که به مانند سال‌های گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت خواهد شد و همراه با افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی نیز پرداخت می‌شود.

اما دولت از شهریور امسال و بنا بر تکلیف قانون بودجه، غربالگری یارانه‌بگیران را در دستور کار قرار داد تا بتواند با حذف یارانه افراد پردرآمد در جهت قانون حرکت کند و یارانه نقدی به صورت هدفمند پرداخت شود، از سوی دیگر منابع ناشی از آن را به نحو دیگر به مردم برگرداند.

در حالی تا پیش از غربالگری، حدود ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کردند که با شروع این طرح و طبق آنچه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلام کرده حدود ۷۶ میلیون نفر در ماه یارانه می‌گیرند که رقمی بیش از ۳۴۰۰ میلیارد تومان هزینه به همراه دارد.

گفتنی است؛ کمک‌های معیشتی نیز که برای حدود ۶۰ میلیون نفر پیش‌بینی شده و از محل درآمد ناشی از اصلاح قیمت بنزین پرداخت می‌شود، روز دهم دی‌ماه دومین مرحله‌ آن واریز خواهد شد.