:
كمينه:۲۴.۷۹°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
از 25 آبان تا 7 آذر؛

هیچ موردی از احتکار یا امتناع از عرضه کالا در استان مرکزی مشاهده نشده

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: هیچ مشکلی در زمینه تأمین محصولات اساسی مورد نیاز مردم وجود ندارد.
کد خبر: ۱۴۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
اقتصادگردان- محمدجواد قربانیان اظهار کرد: پس از افزایش قیمت بنزین و افزایش نظارت‌ها بر تنظیم بازار، از تاریخ ۲۵ آبان ماه سال جاری تا هفتم آذرماه بالغ بر ۱۱۵ گشت مشترک در استان انجام و ۷۰۸ مورد بازرسی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه  به دنبال بازرسی‌های صورت گرفته ۱۳۳ پرونده به ارزش ریالی ۳۶۶ میلیون ریال تشکیل شده، افزود: عمده گزارشات ارسالی از سوی مردم مربوط به حمل و نقل‌های درون شهری و برون شهری، لوازم یدکی، لاستیک، میوه و تره‌بار، آهن آلات و ... بوده است.

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: خوشبختانه در این بازه زمانی هیچگونه مورد احتکار کالا یا امتناع از عرضه مشاهده نشده و در حال حاضر در سراسر استان مشکلی در خصوص تامین کالا وجود ندارد.

قربانیان بیان کرد: مردم استان مرکزی می‌توانند با دانلود برنامه آپ گزارشات خود را در سامانه به سایت www.124.ir ارسال کنند که پس از ارجاع به شهرستان‌ها در اولین فرصت، نظارت و بررسی لازم انجام شود.

وی در خصوص گرانی‌های سطح بازار گفت: نمی‌توان منکر تاثیر افزایش قیمت بنزین در برخی موارد شد به طور مثال راننده‌ای که مسیری را با بنزین هزار تومان طی می‌کرده در حال حاضر باید حداقل با بنزین هزار و ۵۰۰ تومان فعالیت خود را انجام دهد که در این صورت افزایش قیمت کرایه منطقی است، اما در حال حاضر اعلام شده که هیچگونه افزایش قیمتی ایجاد نشود، از طرف دیگر بخشی از افزایش قیمت مربوط به مباحث روانی بازار و بخشی نیز مربوط به نوسانات قیمت با توجه به شرایط فصلی و شرایط روزانه بازار است.