:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
معاون وزیر صنعت اعلام کرد:

تشکیل پرونده قضایی برای گران‌فروشان

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها، گشت‌های بازرسی با همراهی اتحادیه‌ها در سطح کشور فعال شده است. اگر در سطح کشور گرانفروشی رویت شود، تشکیل پرونده شده و در محاکم قضایی به آن رسیدگی می‌شود.
کد خبر: ۱۴۵۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
اقتصادگردان- به گزارش روز یکشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «عباس قبادی» در حاشیه برگزاری سومین نشست ویژه ستاد تنظیم بازار که با حضور اعضا و مدیران اصناف و فروشگاه‌های زنجیره‌ای برگزار شد، اظهار کرد: در نشست امروز قرار شد که اگر ضرورتی در تامین کالا در کشور به وجود آمد، از طریق انبارهای سطح کشور تامین شود.

وی ادامه داد: با توجه به موجودی‌های مطمئن و انبارهای سرشار از کالاها و شرایطی که کشور در حال حاضر در آن وجود دارد، شرایط احتکار وجود نداشته و گران‌فروشی جایگاهی ندارد.

قبادی توضیح داد: اگر در سطح کشور گران‌فروشی رویت شود، قطعا به عنوان تخلف از آن یاد شده و با تشکیل پرونده در محاکم قضایی به آن رسیدگی می‌شود.

وی همچنین به سامانه ۱۲۴ و تمامی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت کل کشور، سازمان حمایت و بازرسان صنفی، به عنوان درگاه ارسال گزارشات مردمی اشاره کرد. 

این مقام مسئول با اشاره به تشدید نظارت در سطح کشور و بازرسی های روزانه گفت: براساس دستور قائم مقام وزیر صنعت، بازرسی و نظارت باید لحظه‌ای انجام شود و بازرسان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای حضور داشته باشند. همچنین هرگونه تغییر قیمت به سرعت باید به معاونت بازرگانی، سازمان حمایت و... گزارش داده شود که اگر کالایی با افزایش قیمت یا تسریع در صف عرضه مواجه شود، همان لحظه با متخلف برخورد شود. 

قبادی درباره روند ثبات قیمت کالاها در یک سال گذشته بیان کرد: عرضه برنج در راستای کمک به تولید داخل متوقف شده بود و اکنون پس از پایان فصل برداشت، عرضه برنج از روز گذشته در کشور آغاز شده است. در این راستا قرار است از محل واردات برنج که در انبارها وجود دارد به بازار تزریق بشود.

وی با اشاره به افزایش نرخ برنج گفت: برنج، به خصوص برنج وارداتی هیچگونه افزایش قیمتی نداشته است.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت با تاکید بر اینکه هیچ کالایی با افزایش قیمت روبرو نخواهد شد، توضیح داد: طبیعی است در مورد وانت بارها که جابه جایی بار را انجام می دهند، درصد غیر قابل توجهی تغییر قیمت به وجود آید، اما در هیچ کالایی افزایش قیمت نخواهیم داشت.