:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

رشد 73/6درصدی سرمایه گذاری در استان مرکزی در 7 ماهه سال جاری

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در هفت ماهه سالجاری رشد 73/6درصدی سرمایه گذاری درحوزه صدور جواز تاسیس دراستان مرکزی می شود.
کد خبر: ۱۴۴۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
اقتصادگردان- محمد رضا حاجی پور در حاشیه اختتامیه سیزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ، معدن و ابزار الات اراک ضمن اعلام این خبرگفت: استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعتی کشور و کریدور شمال به جنوب و مرکزیت یکی از مستعد ترین نقاط کشور جهت سرمایه گذاری است ازاین رو اشتیاق سرمایه گذاران و تولید کنندگان برای ایجاد واحدهای صنعتی در این استان همواره رشد مثبتی داشته است .

وی درادامه افزود: برهمین اساس درهفت ماهه سالجاری تعداد 422 فقره جواز تاسیس صادرشده است که پیش بینی سرمایه گذاری 70760 میلیارد ریال می شود و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد 73/6 درصدی هستیم .

حاجی پور درخصوص میزان اشتغال ایجاد شده براساس این تعداد جوازتاسیس صادر نیز گفت : پیش بینی اشتغال ایجادشده ازاین تعداد جواز تاسیس 11533نفر است که درحوزه اشتغال نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد مناسبی بوده ایم .

رئیس سازمان صمت استان مرکزی در ادامه در خصوص میزان صدور پروانه بهره برداری در هفت ماهه سالجاری نیز گفت: از ابتدای سال تا کنون تعداد 158 پروانه بهره برداری صادر که بالغ بر 5017 میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال 1654 نفر می شود.

وی شهرستان زرندیه را پرچمدار سرمایه گذاری استان مرکزی در حوزه صنعت نامیده و با اشاره به بازدید اخیر خود از واحدهای صنعتی این شهرستان بیان کرد : براساس آمارهای موجود و زمینه بسیار مناسب برای سرمایه گذاری و نزدیکی به پایتخت شهرستان زرندیه پرچمدار سرمایه گذاری استان مرکزی است و اشتیاق تولید کنندگان به سرمایه گذاری در این شهرستان ستودنی است .

حاجی پور در حاشیه بازدید خود از شرکت اتحاد لنت پیشرو زرندیه نیز خاطرنشان کرد: دراین شهرستان در هفت ماهه سالجاری تعداد 27 پروانه بهره برداری صادر که سرمایه گذاری بالغ بر 1636 میلیارد ریال اشتغال 439 نفر می شود .البته درتمامی نقاط استان به توازن شاهد ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی و سرمایه گذاری های مناسبی هستیم و تا پایان سال شاهد بهره برداری از واحدهای بزرگ صنعتی در استان مرکزی خواهیم بود .

لازم بذکر است در حاشیه اختتامیه سیزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ، معدن و ابزار آلات شرکت های حاضر در این نمایشگاه توسط رئیس سازمان صمت استان با اهدای تندیس ویژه مورد تقدیر قرار گرفتند .