:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

تحریمهای آمریکا به نفع اروپایی‌ها شد

تحریمهایی که آمریکا ماه گذشته علیه شرکتهای کشتیرانی چینی وضع کرد، به نفع پالایشگاه‌های اروپایی شده زیرا باعث شده است نفت خام کمتری از دریای شمال و غرب آفریقا به مقصد شرق برود.
کد خبر: ۱۴۳۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
اقتصادگردان- نرخ حمل محموله افزایش چشمگیری پیدا کرده زیرا تولیدکنندگان نفت ترجیح می دهند از کشتیهایی استفاده کنند که هدف تحریمهای آمریکا قرار ندارند.

به گفته منابع صنعتی، حاشیه سود پالایش برای تاسیسات پیشرفته که قادر به استخراج محصولات ارزشمندی همچون دیزل و بنزین هستند، در اروپا قوی بوده است.

تحریمهای آمریکا علیه شماری از شرکتهای کشتیرانی چینی، باعث افزایش شدید کرایه ابرنفتکشها شده که متداولترین وسیله برای سفرهای طولانی هستند.

بر اساس گزارش رویترز، نرخ حمل محموله از غرب آفریقا به اروپا که در مقایسه با آسیا مسیر کوتاهتری داشته و از نفتکشهای معمولی استفاده می‌شود، کاهش پیدا کرده و این منطقه را در مقایسه با آمریکا و آسیا به مقصد جذابتری تبدیل کرده است.

در مقابل طبق گزارش بلومبرگ با استناد به آمار شرکت اویل آنالیتیکس، حاشیه سود پالایش نفت در سنگاپور در پایان هفته گذشته به ۲.۹۱ دلار در هر بشکه در مقایسه با بیش از ۱۰ دلار در هر بشکه در اواسط سپتامبر کاهش پیدا کرد. حاشیه سود فعلی پالایش در آسیا برای این وقت از سال، در پایین‌ترین حد خود در پنج سال گذشته قرار دارد. شرکت سینوپک که بزرگترین پالایشگاه آسیا و چین است، سرگرم بررسی کاهش نرخ فعالیت پالایش تا نوامبر است زیرا جهش نرخ‌های حمل بار به حاشیه سود پالایش این شرکت لطمه زده است.