:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
همتی:

عرضه ارز در سامانه نیما بر تقاضا پیشی گرفته است

رئیس کل بانک مرکزی گفت: وضعیت سامانه نیما و پیشی گرفتن عرضه ارز بر تقاضای آن که نقش مهمی در ثبات این روزهای بازار ارز دارد نشانه خوبی است که اتخاذ سیاست‌های درست صادراتی و ارزی می‌تواند این روند را بهبود ببخشد.
کد خبر: ۱۴۳۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
اقتصادگردان- عبدالناصر همتی با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود، افزود: کاهش اتکا به درامدهای نفتی، متنوع سازی درامدهای ارزی، تعیین نقشه راه برای صادرات کشور و از همه مهمتر ثبات در سیاست ها از اهم موضوعات سیاست گذاری در کشور است.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در این‌ راستا دو موضوع مهم در جلسه روز قبل هیات دولت مطرح شد، اضافه کرد: این دو موضوع شامل توجه بیشتر به مساله اصلاح و ارتقا فضای کسب و کار و ثبات در مقررات صادراتی و اجتناب از صدور بخشنامه های موردی در مقاطع مختلف سال برای منع صادرات با هدف تنظیم بازار است.

رئیس شورای پول و اعتبار افزود: نقشه راه برای رونق صادرات، تعیین کشورهای هدف صادراتی، مشخص کردن سهم هرکدام از کالاهای صادراتی در سبد صادراتی و تعیین یک برنامه هدفمند حداقل ۵ ساله برای کشورمان اقدامی ضروری است.

وی گفت: در این راستا و در کنار گسترش تعامل با کشورهای مختلف، باید بطور جدی تلاش شود محدودیت های تحریم های خصمانه را که آثار منفی زیادی بر اقتصاد کشور و وضعیت اقتصادی مردم دارد به فرصتی جهت رونق تولید و جهش صادرات غیرنفتی تبدیل کنیم.