:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

سفیر سوییس زنگ آغاز معاملات بورس تهران را به صدا درآورد

امروز سفیر سوییس در ایران به تالار حافظ رفت و به صورت نمادین زنگ آغاز معاملات بورس را به صدا درآورد؛ سفارت سوییس در ایران حافظ منافع آمریکا و عربستان است.
کد خبر: ۱۴۳۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
اقتصادگردان- امروز (دوشنبه)، مارکوس لایتنر سفیر سوئیس و خانم چنتل مقام کنسولی سفارت سوییس از بورس اوراق بهادار تهران بازدید و در مراسمی نمادین زنگ معاملات توسط مدیرعامل بورس تهران و سفیر سوئیس به صدا در آمد.

سفیر سوئیس ضمن بازدید از تالار شیشه‌ای، اطلاعات و جزئیاتی را از ساختار بازار سرمایه ایران، تاریخچه بورس تهران و نحوه سرمایه گذاری در این بازار دریافت کرد و با شرایط سرمایه‌گذاری خارجی آشنا شد.

وی بورس را قلب اقتصاد دانست و اظهار داشت: عملکرد بورس تهران در یک سال گذشته در دنیا بی‌نظیر بوده است.

سفیر سوئیس در تهران به تعامل بورس های تهران و سوئیس اشاره کرد و افزود: این تعامل فراینده یپیچیده است و نیاز به تعامل بیشتر طرفین دارد.

طی این مراسم  علی صحرائی، مدیرعامل بورس تهران در خصوص همکاری های بورس تهران با بورس های بین‌المللی گفت: بورس تهران در راستای گسترش همکاری های بین المللی خود تاکنون ۱۲ تفاهمنامه با بورس های مختلف دنیا به امضاء رسانده است و از جذب سرمایه گذار خارجی استقبال می کند.

صحرایی با اشاره به مناسبات دوستانه ایران و سوئیس در یکصد سال گذشته اظهار امیدواری کرد: بورس تهران به عنوان یک بازار کشف نشده بین المللی، می تواند میزبان تحلیل گران، روزنامه نگاران و سرمایه گذاران سوئیسی باشد.

سفارت سوییس در ایران حافظ منافع امریکا و عربستان است. همچنین سفارت سوییس در عربستان و آمریکا حافظ منافع ایران در این کشورهاست است. در نتیجه در شرایط فعلی بازدید سفیر سوئیس از بورس تهران میتواند سیگنال های مثبتی را به بازار سرمایه بدهد.