:
كمينه:۲۰.۷۹°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵
مدیر عامل هولدینگ گروه صنعتی سدید

گروه صنعتی سدید در خدمت پروژه ملی خط لوله گوره – جاسک

مدیر عامل هولدینگ گروه صنعتی سدید گفت: هفته گذشته تولید الکتروپمپ‌های انتقال نفت «گوره در غرب بوشهر به جاسک در شرق هرمزگان» برای انتقال بخشی از صادرات ایران به شرق تنگه هرمز، به سه شرکت داخلی از جمله شرکت پتکو سدید سپرده شد و قرارداد این بخش به ارزش تقریبی ۱۰ میلیون یورو با حضور وزیر نفت و مدیرعامل پتکو امضا شد.
کد خبر: ۱۴۳۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
اقتصادگردان- امیر حسین کاوه در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت عنوان کرد: در این پروژه ملی ۳۵ درصد از لوله‌های این پروژه، به تناژ ۱۲۸ هزار تن، متراژ ۳۶۰ کیلومتر و ارزش تقریبی ۱۷۰ میلیون یورو، توسط شرکت لوله‌سازی ماهشهر سدید یکی دیگر از شرکت‌های این هولدینگ صنعتی تامین می‌شود.

 به گفته مدیرعامل هلدینگ گروه صنعتی سدید، عملیات ترخیص ۱۰ هزار تن ورق تخت این پروژه در مراحل نهایی است.

وی اظهار کرد: گروه صنعتی سدید، طیف وسیعی از شرکت‌های دانش بنیان، تولیدی و صنعتی و پیمانکاری را در حوزه نفت و گاز و معدن و انرژی‌های نو شامل می‌شود و هم اکنون مشارکت دو زیر مجموعه در پروژه خط لوله گوره جاسک به مرحله نهایی رسیده است. با این حال، امکان مشارکت بیشتر این مجموعه با توجه به رزومه قوی و سابقه درخشان آن در سایر بخش‌ها نیز وجود دارد.

کاوه ادامه داد: شرکت سازه‌های دریایی تسدید پروژه نصب و راه‌اندازی گوی شناور(spm) 100 هزار تنی در بندر سیراف با کارفرمایی شرکت پالایش فجر جم را اخیرا با موفقیت کامل و با تکیه در دانش فنی کاملا بومی و داخلی با موفقیت تحویل کارفرما داده است و با توجه به این تجربه موفق می‌تواند در پروژه گوره جاسک نیز نقش حیاتی ایفا نماید.
وی افزود: این شرکت پروژه‌هایی مانند احداث خط لوله ۱۶ اینچ حد فاصل آبادان تا نظامیه اهواز،  توسعه و نوسازی جاکت‌های میدان نفتی رشادت، طرح اضطراری توسعه سکوی هنگام، ساخت جاکت‌ میدان گازی هنگام، اجرای لوله گذاری خطوط لوله درون میدان (Infield) میادین نفتی ایلام و سلمان ، ابوذر- نوروز، ساخت جاکت میدان نفتی فروزان و ساخت جاکت‌های فاز ۱۹ پارس جنوبی و… را نیز با موفقیت به نتیجه رسانده است.

کاوه اظهار کرد: امیدوارم رویکرد جدید مدیران دولتی بخش نفت و گاز در استفاده حداکثری از توان تولید داخل موجب تعالی و رونق بیشتر صنعت و اشتغال جوانان کشور باشد.

بر اساس این گزارش: طرح استراتژیک و ملی انتقال نفت خام گوره به جاسک و تاسیسات نفتی بندر جاسک با هدف انتقال یک میلیون بشکه نفت خام سبک و سنگین صادراتی در روز از طریق یک خط لوله ۴۲ اینچ با طول تقریبی ۱۱۰۰ کیلومتر و با استفاده از ۵ تلمبه خانه بین راهی و ۲ ایستگاه توپکرانی، همچنین تعداد ۱۱ پست برق و خطوط انتقال برق به طول تقریبی ۱۸۰ کیلومتر،‌ در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار دارد. این طرح شامل پایانه دریافت نفت،‌۲۰ مخزن به ظرفیت مجموع ۱۰ میلیون بشکه و تاسیسات جانبی شامل ۳ عدد گوی شناور و اسکله صادراتی است.