:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

فعالیت ١٨٠٠ صندوق خرد محلی در سراسر کشور

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: هم اکنون ١٨٠٠ صندوق خرد ایجاد شده و ٨٠ میلیارد تومان به ۶٠ هزار عضو این صندوق تسهیلات اعطا شده است.
کد خبر: ۱۴۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
اقتصادگردان- اصغر نوراله‌زاده روز سه‌شنبه در همایش ملی صندوق‌های خرد محلی که به مناسبت روز جهانی زن روستایی در مجموعه تلاش با همت وزارت جهادکشاورزی و صندوق کارآفرینی امید برگزار شد، افزود: تا سال ٩۶ تنها ۶٠٠ صندوق خرد محلی در کشور وجود داشت و هم اکنون به ١٨٠٠ صندوق رسیده است. 

وی افزود: پایش‌ها نشان می‌دهد که این صندوق‌ها موفق بودند و باید نهادسازی برای کار زنان روستایی و عشایری ادامه یابد. 

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اظهارداشت: تلاش می کنیم صندوق‌های خرد محلی در آینده، بانک پذیر شوند و معتقدم همانطور که انسان مسیر رشد را طی می کند کسب و کارها نیز اینطور هستند و امیدواریم این نهادهای کوچک، بارور شوند. 

وی بیان کرد: در بخش بازار رسانی نیز تلاش کردیم با همکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی این بخش را توسعه دهیم. 

نوراله زاده تاکید کرد: صندوق‌های خرد محلی نشان داد که با اعداد کوچک می توان کارهای بزرگ انجام داد و در واقع با تامین های کوچک اقدامات بزرگ انجام داد . 

وی ادامه داد: در ابتدا ١۵ میلیون تومان تسهیلات به اعضای صندوق که ٣٠ نفر بودند پرداخت شد و در سالهای بعد این میزان افزایش یافت و به ٢٠ و ٣٠ میلیون تومان رسید . 

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بیان‌کرد: با همکاری وزارت جهاد کشاورزی هم اکنون ٣ هزار تسهیل‌گر در کشور فعالیت می‌کنند و به اعضا آموزش می‌دهند و امیدواریم با سازوکار فعالیت‌های نوین، آموزش های مجازی را فعال کنیم و از راه دور آموزش های تکمیلی ارائه دهیم.

در ادامه این برنامه مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان و مدیرکل دفترتوسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری گفت: پیام اصلی روز جهانی زن روستایی، حمایت از آنان برای ارتقای توانمندی‌هاست و حکمرانان مخاطبان اصلی این روز هستند. 

فروغ السادات بنی هاشم افزود: در برنامه ریزی‌ها جایگاه زنان روستایی و عشایری مشخص باشد و تلاش شود دسترسی آنان به خدمات موزشی، بهداشتی و بازار عرضه محصولات افزایش یابد. 

وی بیان کرد: دو دهه از فعالیت صندوق‌های خرد محلی می گذرد و در این مدت دستگاه‌های مختلف همکاری می‌کنند که نشان از اثربخشی و کارآمدی این پروژه است . 

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان تاکید کرد: هرجا همکاری باشد فعالیت‌های بزرگی انجام می‌شود و این صندوق‌های خرد محلی نشان دادند که در این مسیر موفق هستند. 

بنی هاشم گفت: برای اولین بار زنان روستایی به عنوان سهامدار مطرح می‌شوند و با توجه به اینکه وام دادن به زنان به لحاظ قانونی مشکل ندارد این امر موجب می شود این صندوق‌ها در آینده تبدیل به بانک شوند .