:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

جزئیات پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی 25 و 30 سال ساخت

مدیر طرح و برنامه بانک‌مسکن از ابلاغ بخشنامه جدید بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی 25 و 30 سال ساخت خبر داد و گفت: سقف پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی تا ۳۰ سال ساخت در تهران در حالت انفرادی 45 میلیون تومان است.
کد خبر: ۱۴۲۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
اقتصادگردان- محمدحسن مرادی در پاسخ به این سوال که آیا بخشنامه پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی 25 سال ساخت و 30 سال ابلاغ شده است یا خیر گفت:بخشنامه پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی 25 سال ساخت و 30 سال ساخت از محل اوراق حق تقدم ابلاغ شده است بنابراین در این بخشنامه به خوبی مشخص شده است که واحدهای مسکونی چند سال ساخت یعنی 25 سال و حتی 30 سال ساخت چگونه می توانند تسهیلات دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه در این بخشنامه جدید تسهیلات خرید مسکن به واحدهای باقدمت ۲۵ سال ساخت و 30 سال ساخت از سوی بانک مسکن پرداخت می‌شود، گفت: در محاسبه قدمت برای بانک تاریخ صدور پروانه ساختمانی و نه پایان کار، ملاک عمل است.

مرادی با بیان اینکه پیش‌تر محدودیت‌هایی برای واحدهای مسکونی قدیمی وجود داشت که در حال حاضر برخی از این محدودیت‌ها برطرف شده است افزود: با بخشنامه جدید بانک مسکن املاکی که تا ۳۰ سال قدمت داشته باشند هم می‌توانند تسهیلات بانکی دریافت کنند که پیش‌تر این میزان تا ۲۰ سال سن قدمت برای بنا بود.

وی ادامه داد:متقاضیانی که دارای اوراق حق تقدم هستند اگر قصد خرید مسکن تا 30 سال ساخت در تهران را داشته باشند سقف دریافت وام آنها در حالت انفرادی از 60 میلیون تومان به 45 میلیون تومان کاهش می یابد.

مرادی همچنین در اخبار زنده ساعت ۱۳ شبکه خبر یادآور شده بود که پیش‌تر در تهران برای بناهای با ۲۰ سال قدمت در حالت انفرادی ۶۰ میلیون و زوجین تا ۱۰۰ میلیون تومان امکان ارایه تسهیلات وجود داشت. به همین ترتیب در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر در شرایط انفرادی ۵۰ میلیون تومان و در حالت زوجین ۸۰ میلیون تومان و در سایر شهرها در حالت عادی ۴۰ میلیون و برای زوجین ۶۰ میلیون تومان بود.

وی تصریح کرد: با مصوبه اخیر هیات‌مدیره بانک در راستای تسهیل در خانه‌دار کردن مردم هم‌اکنون شهروندان می توانند برای بناهای تا ۲۵ سال ساخت  از این سقف تسهیلات بهره‌مند شوند ضمن آنکه امکان جدیدی به وجود آمد که املاکی که تا ۳۰ سال ساخت هستند نیز مشمول استفاده از تسهیلات شوند که البته رقم آن کمتر از میزان مصوب است.

مرادی توضیح داد: برای املاکی که در تهران بین ۲۵ تا ۳۰ سال سن دارند، ۴۵ میلیون تومان در حالت انفرادی و در حالت زوجین ۸۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود. همچنین در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در حالت انفرادی ۴۰ میلیون تومان و در حالت زوجین ۷۰ میلیون تومان امکان استفاده وجود دارد.

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن ادامه داد: در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر در حالت انفرادی ۳۵ میلیون تومان و در حالت زوجین ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.