:
كمينه:۲۰.۷۹°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱
چین دومین بازار بزرگ طلای جهان پس از هند

رشد چشمگیر تقاضای چین قیمت طلا را افزایش داد+ نمودار کیتکو و تصاویر

به دنبال افزایش چشمگیر تقاضای طلا در بازار چین قیمت جهانی طلا که روز گذشته به پایین ترین حد خود در 3 سال اخیر رسیده بود امروز با افزایش نسبی روبرو شده است.
کد خبر: ۱۴۲۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۳

خبراقتصادی: به گزارش رویترز، علی رغم افزایش نسبی قیمت طلا در روز جمعه این فلز گرانبها بدترین عملکرد خود را در دو سال اخیر ثبت کرده است. اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا در خصوص احتمال متوقف شدن اجرای سیاست های محرک پولی تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است.

 بر اساس این گزارش، قیمت جهانی طلا روز پنج شنبه با افت ۵ درصدی روبرو شده بود. به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا تا اواسط سال ۲۰۱۴ میلادی بخشی از سیاست های انبساطی پولی خود را متوقف خواهد کرد. سرمایه گذاران چینی از کاهش قیمت جهانی طلا بهترین استفاده را کرده اند و میزان خرید طلا را به شدت افزایش داده اند.

چین دومین بازار بزرگ طلای جهان پس از هند به شمار می رود. قیمت جهانی طلا پس از رشد متوالی در ۱۲ سال گذشته از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۲۳ درصد کاهش داشته است. قیمت طلا در هفته جاری با افت ۷ درصد روبرو شده است.

قیمت هر اونس طلا امروز جمعه با ۰.۹ درصد افزایش به بیش از ۱۲۹۱ دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته به کمتر از ۱۲۶۸ دلار رسید که این پایین ترین قیمت طلا از سپتامبر ۲۰۱۰ میلادی به شمار می رود.




افت تولیدات صنعتی چین فشار زیادی بر قیمت جهانی طلا وارد کرد

شاخص تولیدات صنعتی چین طی ماه ژوئن به پایین ترین حد خود در 9 ماه اخیر رسیده که علت اصلی آن کاهش تقاضای خارجی اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، کاهش تولیدات صنعتی چین نگرانی های بین المللی در خصوص کاهش رشد اقتصادی این کشور در سال 2013 میلادی را به شدت افزایش داده است.

بر این اساس، رشد اقتصادی چین در سال 2012 میلادی به کمتر از 7.8 درصد رسیده که این پایین ترین رقم در 13 سال اخیر به شمار می رود. 

پیش بینی می شود رشد اقتصادی چین امسال به کمتر از 7.5 درصد برسد که این مساله تاثیر زیادی بر تقاضای طلای این کشور و قیمت جهانی طلا خواهد داشت. چین دومین مصرف کننده بزرگ طلای جهان پس از هند به شمار می رود.

کاهش شدید تولیدات صنعتی چین طی ماه ژوئن فشارها بر بانک مرکزی این کشور را برای اجرای سیاست های انبساطی پولی افزایش داده است. 

برخی موسسات تحقیقاتی بر این باورند که رشد اقتصادی چین در شش ماه دوم امسال به کمتر از 7 درصد خواهد رسید و این خبر بدی برای بازارهای بین المللی کالا خواهد بود.

موسسه مالی بارکلیز نیز پیش بینی کرد رشد اقتصادی چین امسال به کمتر از 7.4 درصد خواهد رسید. موسسه مالی اچ اس بی سی نیز پیش بینی خود در خصوص رشد اقتصادی چین را از 8.2 درصد به کمتر از 7.4 درصد کاهش داده است.



Live 24 hours gold chart [Kitco Inc.]


خرید وحشت در چین (عکس 1) 

خرید طلا چین (عکس 2)

خرید طلا چین (عکس 4)

خرید طلا در چین (عکس 5)

خرید طلا در چین (عکس 6)

خرید طلا در چین (عکس 7)