:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
آمدن روحانی بازار طلای ایران را تکان داد

رسانه های جهان تاثیر انتخابات ایران بر بازار طلا و ارز دیدند

به اعتقاد کارشناسان مالی بین المللی، پیروزی حسن روحانی نه تنها امید مردم ایران را افزایش داده بلکه دنیای غرب که علیه این کشور تحریم‌هایی وضع کرده را نیز امیدوار ساخته است.
کد خبر: ۱۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳


خبراقتصادی: به گزارش رویترز، به اعتقاد کارشناسان مالی بین المللی، پیروزی حسن روحانی نه تنها امید مردم ایران را افزایش داده بلکه دنیای غرب که علیه این کشور تحریم‌هایی وضع کرده را نیز امیدوار ساخته است. بارقه‌های امیدی که با پیروزی وی شکل گرفته، در بازار طلا نیز منعکس شده است.

به عقیده تحلیلگر ارشد رویترز، اگرچه هنوز معلوم نیست روحانی چه سیاست‌های متفاوتی از دولت فعلی اجرا خواهد کرد اما پیروزی وی تاثیر مثبتی بر بازار طلا و سهام ایران داشته است به طوریکه بر اساس گزارش‌های اولیه، قیمت طلا و دلار پس از اعلام نتایج انتخابات کاهش یافت.
 


رسانه های جهان تاثیر انتخابات ایران را بر بازار را طلا دیدند

تحلیلگران غربی پیش بینی می‌کنند دست کم تا زمانی که روحانی در ماه اوت دولت را به دست بگیرد، قیمت‌های طلا در نرخ پایین‌تر باقی خواهد ماند و احتمالا روحانی ممکن است برای کنترل قیمت‌های سکه و همچنین کاهش نقدینگی در اقتصاد، سکه طلای بیشتری به بازار وارد کند.

نرخ دلار در بازار ایران تا روز چهارشنبه از 34700 به 36200 ریال کاهش یافت.
به گفته تحلیلگران، جدای از اقدامات دولت جدید، صنعت طلای ایران نیز لازم است نقش عمده ای برای جلوگیری از آسیب دیدن این صنعت ایفا کند و در عین استفاده از سرمایه بالا برای خرید طلای خام در قالب شمش، اطمینان حاصل کند این اقدام قیمت طلا را افزایش نخواهد داد./اتحادیه طلا و جواهر 
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
1
1
چه قدر باحال. بدون موشک و کشتن کسی تونستیم اسرائیلو به لرزه بندازیم
ای کاش بجای هزینه برای اینهمه تسلیحات از همون اول می رفتیم دنبال حماسه اقتصادی و بازارهاشونو فتح می کردیم تا به تولیدات داخلی ایران وابسته بشن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
1
2
دشمنان ایران از دیپلماسی روحانی بیشتر میترسند تا از موشکهای ایران