:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

تعیین اولویت‌های سرمایه‌گذاری صنعتی در سال ۹۸

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت گفت: اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش صنعت، معدن و تجارت با هدف رونق تولید، نوسازی صنایع، حمایت هدفمند از صنایع دارای اولویت و نیز توسعه صادرات غیرنفتی با توجه به شرایط کنونی کشور مشخص شد.
کد خبر: ۱۴۰۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
اقتصادگردان- به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی افزود: فهرست اولویت‌های سرمایه‌گذاری این وزارتخانه در سال ۱۳۹۸ به تفکیک استان‌ها تدوین شده است.

وی تاکید کرد: با عنایت به اهمیت نحوه تأمین مالی طرح‌های اعلام ‌شده در سال جاری به عنوان اولویت اصلی، تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی براین اساس خواهد بود.

زرندی تصریح کرد: از صندوق توسعه ملی درخواست کرده ایم که این اولویت ها را مدنظر قرار دهند و به‌ بانک‌های عامل نیز ابلاغ کنند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به محدودیت های مالی موجود، در هر استان بر اساس قابلیت ها، ظرفیتها و نیاز کشور، اولویتهای طرح ها تعیین شده است.

زرندی همچنین تاکید کرد: سایر طرح‌هایی که در فهرست اولویت ها دیده نشده است، اما دارای ویژگی‌های خاص از جمله نوآوری، فناوری جدید، جایگزینی واردات در محصولات تولیدی هستند، درصورتیکه براساس بررسی بانک‌های عامل، از توجیه‌پذیری فنی، اقتصادی و مالی لازم برخوردار باشند، پس از تأیید معاونت طرح و برنامه این وزارتخانه قابل پیگیری خواهند بود.