:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

درخواست از اوپک و شیل آمریکا برای کاهش تولید نفت

مدیرعامل شرکت کانتیننتال ریسورسز از تولیدکنندگان اوپک و شیل آمریکا خواست عرضه نفت به بازار اشباع زده را که بر اثر تحریم‌های ایران و اختلافات تجاری پکن و واشنگتن بهم ریخته است، کاهش دهند.
کد خبر: ۱۳۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
اقتصادگردان- هارولد هام که مدیر یکی از بزرگترین شرکت‌های شیل آمریکا است، از تولیدکنندگان خواست هزینه و تولید را محدود نگه دارند. وی دو سال پیش که کاهش تولید اوپک، راه را برای رشد بیشتر تولید نفت شیل آمریکا هموار کرد، موضع مشابهی داشت.

وی در کنفرانس انرژی "انرکام" در دنور کلرادو اظهار کرد که انتظار دارد اوپک و متحدانش تولیدشان را بیشتر کاهش دهند. این مدیر آمریکایی گفت: تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا باید قایق خودمان را برانند. ما باید اطمینان حاصل کنیم که بازار را بیش از حد اشباع نمی‌کنیم.

اوپک و متحدانش شامل روسیه با هدف تقویت قیمت‌ها، ماه گذشته با تمدید کاهش تولید ۱.۲ میلیون بشکه در روز تا مارس سال ۲۰۲۰ موافقت کردند. اما تولیدکنندگان آمریکایی بازار را لبریز از نفت کرده و به قیمت‌ها و سودشان لطمه زده‌اند.

تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا شمار دکل‌های حفاری نفت فعال را کاهش داده‌اند اما مدیرعامل کانتیننتال ریسورسز اظهار کرد که روند کاهش هنوز به پایان نرسیده است. طبق آمار هفتگی شرکت بیکرهیوز، شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا تا هفته گذشته به ۹۰۹ حلقه رسید.

این کاهش در حالی روی داد که سرمایه‌گذاران شرکت‌های نفتی را برای تمرکز بر افزایش سوددهی به جای توسعه عملیات حفاری تحت فشار قرار داده‌اند.

هارولد هام همچنین اختلاف تجاری آمریکا و چین را عامل مهمی خواند که به شرکتش آسیب زده است اما خاطرنشان کرد که دولت ترامپ کار درستی انجام داده و اوضاع را برای چینی‌ها سخت کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، وی همچنین نسبت به رشد گاز طبیعی با وجود رقابت شرکت‌ها برای ساخت پایانه های صادرات LNG برای فروش حجم بالایی گاز شیل ابراز بدبینی کرد.