:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۱
زنان همچنان در آمریکا حقوق کمتری از مردان دریافت می‌کنند

دلار مردانه و زنانه؛ ۱۰۰=۷۷, تاکید اوباما بر یکسان سازی پرداخت حقوق زنان در برابر مردان آمریکایی

پس از گذشت نیم قرن از تصویب قانون پرداخت منصفانه جنسیتی،زنان همچنان در آمریکا حقوق کمتری از مردان دریافت می‌کنند پنجاه سال پس از آنکه جان اف کندی رییس جمهور اسبق ایالات متحده قانون پرداخت منصفانه را وضع نمود تا زنان نیز برابر مردان حقوق دریافت کنند، باراک اوباما به همین مناسبت بر ضرورت این یکسان سازی تاکید نمود
کد خبر: ۱۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۱

بر اساس آمار رسمی، در حالی که در سال ۱۹۶۳ زنان در قبال کار مشابهی که مردها به خاطر آن ۱ دلار حقوق می‌گرفتند، ۵۹ سنت دریافت می‌نمودند، در سال ۲۰۱۳ این میزان به ۷۷ سنت رسیده است. این در حالی است که رییس جمهور آمریکا اذعان داشته است در همین شرایط زنان سیاهپوست و لاتین دستمزد کمتری نیز دریافت می‌کنند.

اوباما ضمن تاکید بر ضرورت رفع این بی‌عدالتی شورای زنان و دختران را در کاخ سفید تشکیل داده و همسان سازی حقوق زنان و مردان را اولویت این شورا عنوان کرده است. با این حال وی در سخنرانی خود جزئیاتی از برنامه عملیاتی خود برای اجرایی نمودن قانونی که از نیم قرن پیش تاکنون بر زمین مانده است را ارائه ننموده است.

این در حالی است که از سال گذشته وی به دولت دوم خود ابلاغ کرده بود شکاف جنسیتی حقوق کارمندان دولت فدرال از بین برود که با این حال هنوز این اختلاف دستمزد وجود دارد.


وی همچنین در سال ۲۰۱۰ نیز کارگروه ویژه‌ای برای اجرایی نمودن قانون پرداخت منصفانه تشکیل داد که نتیجه موفقی در پی نداشته است. لازم به ذکر است در بیش از ۵۰ درصد خانواده‌های آمریکایی زنان سرپرست اصلی خانواده هستند و بالغ بر ۴۹ میلیون کودک به درآمد زنان وابسته هستند.

 در سال ۲۰۱۱ یک کارمند زن ۲۵ ساله که به طور تمام وقت شاغل بوده است، سالیانه ۵۰۰۰ دلار کمتر از یک مرد ۲۵ ساله با کار مشابه دریافت نموده است. آخرین بررسی‌ها  نشان داده بود فاصله جنسیتی دستمزدها تا سال ۲۰۵۶ بهبود نخواهد یافت


Daily-220.jpg

Daily-219.jpg