:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵

معادن هماتیت جنوب کشور فعال می‌شود

رئیس انجمن سنگ آهن ایران از برنامه‌ریزی برای ایجاد پنج کنسرسیوم معدنی خبر داد و گفت: باتوجه به وجود معادن هماتیت کم عیار در جنوب ایران، می‌توان بخشی از تولید فولاد را در آینده به این معادن واگذار کرد.
کد خبر: ۱۳۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
اقتصادگردان- مهرداد اکبریان اظهار کرد: در نظر داریم در شورای هماهنگی احیا و فعال سازی معادن کوچک، حدود ۵ کنسرسیوم معدنی ایجاد کنیم.

وی یکی از اثرات مثبت تشکیل شورای هماهنگی را تبدیل معدن‌داری از کار انفرادی به یک کار جمعی عنوان کرد و گفت: در ایران قسمت عمده تولید سنگ آهن برعهده شرکت‌های بزرگ است. این در حالی است که پروانه‌های بسیاری برای معادن کوچک و متوسط صادر شده و با فعالسازی این معادن ممکن است مقیاس آن‌ها نیز تغییر و حتی کلونی معدنی تشکیل شود.

رئیس انجمن سنگ آهن همچنین خاطرنشان کرد که رونق بازار می‌تواند تاثیر مستقیم بر سرمایه‌گذاری داشته است.

اکبریان در ادامه با بیان اینکه معادن هماتیت کم عیار در استان‌های فارس و هرمزگان شناسایی، بازرسی و ظرفیت‌سنجی شده، اظهار کرد: باتوجه به معادن هماتیت کم عیار در جنوب ایران، می‌توان بخشی از تولید فولاد را در آینده به این معادن واگذار کرد.

وی افزود: می‌توانیم امکان سنجی ایجاد کارخانه‌های کنسانتره را در قالب کنسرسیوم واحدهای معدنی هماتیت در استان هرمزگان انجام دهیم. در استان کردستان نیز در نظر داریم در آینده پتاسیل‌های معدنی را که در حال حاضر به دلایل مختلفی همچون نبود سرمایه و تجهیزات کارگاه و نبود بازار هدف مشخص و فعال نیستند را، شناسایی کنیم.

امروز (سه‌شنبه) همایش "رونق تولید با احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس" برگزار شد.