:
كمينه:۱۹.۸۴°
بیشینه:۲۰.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

حذف امضاهای کاغذی از ماه آینده در شهرداری تهران

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری تهران اعلام کرد: تا یک ماه آینده امضای کاغذی در شهرداری تهران حذف و امضای الکترونیک جایگزین آن خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۸۹۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
اقتصادگردان- محمد فرجود گفت: اقداماتی درون شهرداری انجام شده تا شهر برمبنای داده و به صورت هوشمند اداره شود؛ بسترها و زیرساخت‌هایی مثل زیرساخت‌های یکپارچه‌سازی پایگاه داده‌های شهرداری درواقع مهم‌ترین کار در این بخش بود. در کنار این‌ها، پروژه‌هایی مانند سامانه یکپارچه صورت وضعیت‌های شهرداری هم در پسماند و هم در حوزه‌های عمرانی ایجاد شده است.
او این اقدام را در راستای شفاف‌سازی هزینه‌ها و اداره شهر بر مبنای دیتا دانست و گفت: یکی دیگر از اقدامات هوشمندسازی در شهرداری، ارایه برخی سرویس‌های دفاتر خدمات الکترونیک شهر به صورت غیرحضوری و اینترنتی است و شهروندان نیازی به مراجعه به این مراکز ندارند. همچنین برخی فرآیندهای ساخت و ساز برای شهروندان شفاف و کارتابل شهروندی در حوزه شهرسازی ایجاد شده است. فرجود تاکید کرد: تمام سامانه‌های معاملاتی مانند مناقصه‌ها و مزایده‌ها قرار است به صورت یکپارچه منتشر شود.
از طرف دیگر فرآیندهای ساخت و ساز در شهرداری نیاز به بازنگری دارد و شهردار تهران دستور این بازنگری را داده و بسیاری از کارها در این حوزه قرار است به صورت الکترونیکی انجام شود. حتی تا یک ماه آینده امضای کاغذی در شهرداری تهران حذف و امضای الکترونیک جایگزین آن خواهد شد.