:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵
دبیر انجمن قطعه سازان:

پروژه ۳۰۱ بدون حضور حتی یک فرد خارجی به ثمر رسید

دبیر انجمن قطعه سازان بابیان اینکه پروژه ۳۰۱ در سخت ترین زمان برای قطعه ساز و خودروسازی راه اندازی شده اصرار مدیرعامل ایران خودرو را عامل مهمی در به نتیجه رسیدن آن دانست
کد خبر: ۱۳۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷
اقتصاد گردان - به گزارش ایکوپرس، مازیار بیگلو در مراسم افتتاح خط تولید آزمايشي محصول ۳۰۱، پیگیری اجرای پروژه را بسیار ویژه خواند و گفت: با هم‌افزایی که در مجموعه مدیران پروژه و قطعه سازان ایجاد شده پروژه به صورت کاملا شفاف پیگیری می شود.
وی تاکید کرد: وفادارترین قطعه سازان با وجود بحران مالی، از منابع خود برای به نتیجه رساندن پروژه همکاری کرده اند.
بیگلو ادامه داد: برای نخستین بار در تاریخ صنعت خودروی کشور است که هیچ فرد خارجی در پروژه حضور نداشته و ما به این موضوع افتخار می کنیم. فریادهای قطعه سازان که می گفتند ما می توانیم خودمان تولید کنیم و نیاز به شریک خارجی نداریم به نتیجه رسیده است.
وی با بیان اینکه اگر نتیجه تحریم خارجي این است، ما از آن استقبال می کنیم، از تحریم های داخلی انتقاد و تصریح کرد: آنقدر که تحریم‌های داخلی به ما صدمه زدند، از تحریم‌های خارجی آسیب ندیده ایم.
وی با اشاره به عدم پرداخت تسهیلات ارزی مصوب گفت: از آذرماه پارسال قطعه ساز و خودروساز را سردوانیده‌اند و این ربطی به تحریم ندارد.
دبیر انجمن قطعه سازان با اشاره به عدم همکاری صنایع زیرساختی در ارایه مواد اولیه مورد نیاز گفت: ما هم قبول داریم که باید از تولید سنتی خارج شویم اما لازمه آن خروج از روش های سنتی در ۶۰ صنعت دیگری است که قطعه ساز و خودروساز با آن در ارتباط است.
بیگلو تاکید کرد: ما دست خود را به سمت وزارت صمت و مجلس و سایر نهادها دراز می کنیم، تا با کمک و حمایت آنها پروژه های بزرگ‌تری را هم اجرا کنیم.