:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۴.۷۹°
Updated in: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲
ساخت كارخانه مونتاژ خودرو در عراق با ظرفيت 20 دستگاه در ساعت

سایپا عراق به لیست شرکت های گروه سایپا اضافه می شود

گروه خودروسازي سايپا سايت مونتاژ خودرو با ظرفيت 20 دستگاه در ساعت را در كشور عراق راه اندازي مي كند.
کد خبر: ۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۸



خبراقتصادی:  پس از مذاكراتي كه ميان معاونت صادرات گروه خودروسازي سايپا با حمايت مديريت ارشد گروه با شركت ابن البلد نماينده فروش و خدمات پس از فروش سايپا در كشور عراق از اواخر سال 1390 آغاز شد اين شركت قصد دارد سايت مونتاژ خودرو را در كنار مركز فروش و خدمات پس از فروش خود ايجاد كند.
به گزارش سايپانيوز، با توجه به تجربياتي كه شركت مهندسي توسعه سايپا (سيكو) در كشور سوريه به عنوان يك عمليات برون از مرزهاي ايران به دست آورده و خط توليدي كه در سنوات قبل در آن كشور احداث و راه اندازي كرده عمليات طراحي و ساخت سايت مونتاژ در عراق طبق زمانبندي آغاز شده است.
بر اساس توافق هاي انجام شده دو خط مونتاژ در اين سايت راه اندازي خواهد شد كه در يكي از خطوط محصولات گروه خودروسازي سايپا و در خط ديگر محصولات ايران خودرو مونتاژ خواهند شد.
ظرفيت هريك از اين دو خط، 10 دستگاه در ساعت است كه اگر 250 روز كار و روزانه 8 ساعت كاري در نظر گرفته شود قابليت توليد سالانه حدود 40 هزار دستگاه خودرو را خواهد داشت.



با افزايش شيفت كاري نيز امكان افزايش اين ظرفيت تا 120 هزار دستگاه نيز فراهم خواهد بود ضمن آن كه هنگام طراحي توسط مهندسان شركت سيكو امكان افزايش 20 درصدي ظرفيت در اين سايت نيز پيش بيني شده است.
خدماتي كه سيكو در عراق جهت ايجاد سايت مونتاژ انجام مي دهد شامل ساخت ابنيه (اعم از فونداسيون، كف سازي و ساختمان) طراحي برق و مكانيك سالن¬ها، طراحي خطوط مونتاژ، اتوماسيون، طراحي تجهيزات روتوش، طراحي تست جاده و شناسايي و انتخاب پيمانكاران و تأمين كنندگان تجهيزاتي است كه در خط مونتاژ ضروري است.
زمانبندي و كنترل پروژه و زمان بندي مالي (cash flow) نيز بر عهده شركت سيكو بوده و در كليه اين بخش ها نيز نظارت بر عهده اين شركت خواهد بود.
براي بهره برداري بهينه از اين سرمايه گذاري و شيوه هاي نگهداري و تعميرات تجهيزات، دوره هاي آموزشي در داخل و خارج از ايران برنامه ريزي شده كه در زمان بندي مناسب اجرا مي شوند.