:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۴
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
اینجانب گذشتن از حق خویش به نفع ملت بزرگ و ایران سربلند را مصداق روشن اصلاح طلبی واقعی می دانم

عارف با نامه خاتمی انصراف داد / اجماع اصلاح طلبان کلید حسن روحانی را طلایی کرد

عارف در نامه ای به ملت ایران: از ابتدای ورودم به عرصه انتخابات بارها بر موضع تمکین از اجماع با محوریت جناب آقای خاتمی تاکید کرده‌ام و همچنین بر اساس منشور اخلاق انتخاباتی، خود را متعهد به رعایت اخلاق و انجام تعهداتم می‌دانم ...
کد خبر: ۱۳۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۸



خبراقتصادی: محمدرضا عارف کاندیدای ریاست جمهوری اصلاح‌طلبان در نامه‌ای خطاب به مردم ضمن اعلام انصراف از کاندیداتوری انتخابات در بیان دلایل این اقدام تصریح کرد: از ابتدای ورودم به عرصه انتخابات بارها بر موضع تمکین از اجماع با محوریت جناب آقای خاتمی تاکید کرده‌ام و همچنین بر اساس منشور اخلاق انتخاباتی، خود را متعهد به رعایت اخلاق و انجام تعهداتم می‌دانم.
متن کامل نامه محمدرضا عارف خطاب به ملت ایران به این شرح است:

ملت شریف ایران
با اهدا سلام و درود

غروب دوشنبه بیستم خرداد ماه، مرقومه ای از جناب آقای سید محمد خاتمی دریافت نمودم. ایشان طی این نامه در مقام رهبری اصلاحات، ادامه حضورم را در صحنه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری به مصلحت ندانسته اند.




از آنجا که از ابتدای ورودم به عرصه انتخابات بارها بر موضع تمکین از اجماع با محوریت جناب آقای خاتمی تاکید نموده ام و همچنین بر اساس منشور اخلاق انتخاباتی منتشر شده توسط اینجانب، خود را متعهد به رعایت اخلاق و انجام تعهداتم می دانم. لذا با عنایت به نظر صریح جناب آقای خاتمی و تجارب انتخابات دو دوره گذشته ریاست جمهوری، انصراف خود را از ادامه رقابت های انتخاباتی  اعلام می دارم.

خلق صحنه های به یاد ماندنی توسط شما مردم سربلند در دوره فعالیت های انتخاباتی ام، عامل موثری برای حرکت در مسیر تحقق حماسه سیاسی و نشانی از شکل گیری یک پایگاه و سرمایه بزرگ اجتماعی است.

اینجانب گذشتن از حق خویش به نفع ملت بزرگ و ایران سربلند را مصداق روشن اصلاح طلبی واقعی می دانم. از آنجا که اعتقاد دارم شرکت در انتخابات، هم حق و هم تکلیف است، از مردم هماره سرافراز ایران صمیمانه می خواهم با حضور پر شور در انتخابات 24 خردادماه، عزت و بقای جمهوری اسلامی و عظمت ایران و خلق حماسه سیاسی را تداوم بخشند.

در پایان از همه مردم عزیز کشورم برای همراهی بزرگوارانه شان تشکر می کنم و اعلام می دارم در همه شرایط در کنار ایشان خواهم ماند.

ارادتمند شما
محمدرضا عارف
شامگاه بیستم خردادماه هزار و سیصد و نود و دو



نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
نسیم
|
Puerto Rico
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
0
13
آقای دکتر عارف در چند سال گذشته نشان داده خرد جمعی و اصول اصلاح طلبی را فدای منفعت شخصی نمی کند، در سال 86 وقتی اعلام کرد انصراف می دهد، بی سر و صدا انصراف داد. در سال 88 با وجود کاندیداتوری وقتی با حضور آقای خاتمی مواجه شد از رقابت کنار کشید و ریاست ستاد آقای خاتمی را بر عهده گرفت. این بار هم از ابتدا اعلام کرد به رای آقای خاتمی پایبند است و امروز گفته با توجه به نظر آقای خاتمی انصراف می دهد. اصلاح طلبی مگر غیر از این است؟ پیروزی مگر باید چگونه باشد؟
حسین
|
Puerto Rico
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
0
12
آفرین بر عارف
از اقدام خردمندانه و مثمرثمر دکتر عارف باید عمیقا تشکر کرد و به ظرفیت و شعور او آفرین گفت. رفتار او در این انتخابات بزرگوارانه و همراه با تواضع بوده است. از این برخورد باید قدرشناسی کرد. بسیار دیده ایم که تا از سخنران یا کاندیدی در چند گردهمایی استقبالی گرم می شود، چه گونه بسیاری همه چیز را فراموش می کنند و از خود بی خود می شوند. دکتر عارف در این انتخابات وظیفة خود را انجام داد و نگذاشت خاطرة تلخ سال 84 تکرار شود. به عنوان شهروندی ایرانی از وی عمیقا تشکر می کنم. وظیفة اصلی تقدیر از این رفتار البته بر عهدة دکتر روحانی است. دکتر روحانی که اکنون نامزد ائتلاف اصلاح‌طلبان شده است باید از این رفتار منحصربفرد، و برخاسته از عزت نفس و مناعت شخص دکتر عارف عمیقا تشکر کند.

گام تکمیلی دکتر عارف البته باید حمایت از روحانی باشد، وگرنه انصراف معنا نمی یابد. او باید آرای طرفدارانش را به اردوگاه اصلاح طلبان سوق دهد. بزرگ منشی عارف که با "تمکین از اجماع" آرام و‌ ساده از رقابت انتخاباتی بیرون رفت، آن گاه کامل می شود که به‌رغم بد اخلاقی‌‌های احتمالی و رایج سیاسی در ایران، از دکتر روحانی به طور جدی حمایت کند.
علی
|
Puerto Rico
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
0
11
سیاست عرصه احساساتی شدن نیست، ولی اسم محمدرضا عارف و بامداد 21 خرداد 92 و نامه‌اش به ملت ایران از یاد نمی‌ره. نتیجه این انتخابات هرچی باشه، تاریخ ازش به نیکی یاد می‌کنه. خاطره گریه مصلحتی چهار سال پیش پاک شد. عامیانه‌اش اینه که محمدرضا عارف عاقبت به خیر شد..
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
0
11
عارف، کاندیدای واقعی و قلبیِ من بود. با «انصراف» و نه «ائتلاف» جایگاهش را تثبیت کرد. می‌نویسم روحانی، می‌خوانم روحانی اما تهِ دلم عارف است. به این جمله‌اش دقت کنید:

اینجانب گذشتن از حق خویش به نفع ملت بزرگ و ایران سربلند را مصداق روشن اصلاح‌طلبی واقعی می‌دانم...اینجانب گذشتن از حق خویش به نفع ملت بزرگ و ایران سربلند را مصداق روشن اصلاح‌طلبی واقعی می‌دانم...اینجانب گذشتن از حق خویش به نفع ملت بزرگ و ایران سربلند را مصداق روشن اصلاح‌طلبی واقعی می‌دانم...اینجانب گذشتن از حق خویش به نفع ملت بزرگ و ایران سربلند را مصداق روشن اصلاح‌طلبی واقعی می‌دانم..................................
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
0
11
دکتر عارف در مدت کوتاه حضورش در عرصه انتخابات در خاطر ما ماندگار شد . او حرفهایی زد که حرف دل همه ما بود . این گفته اش که "وسیله برای من از هدف مهمتر است " آنهم در چنین زمانه ای حقیقتا تحسین برانگیز است . رفتار امروز او ثابت کرد که به آنچه می گوید باوردارد . درود بر شرافتش.
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
0
11
عارف ثابت کرد که شیفته ی قدرت نیست و برای خدمت آمده بود.....
برنده واقعي انتخابات عارف است....
من از همون اولشم عارف رو خیلی بیشتر دوست داشتم و دارم....
اما روحانی از لحاظ سابقه ی مدیریتی و بین المللی جایگاه بهتری داره و برای ریاست جمهوری مناسب تره!!
الان هم یک عده بسیج شدن برای تخریب روحانی!! خواهشا نیایم خودمون به این تخریب ها دامن بزنیم و فقط اتحاد و حمایت.....
دختر ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
0
7
دکتر عارف عزیز
قصد نداشتم در انتخابات این دوره شرکت کنم اما وقتی مردی از جنس مردم و خواسته هایشان دیدم مصمم شدم شرکت کنم و از حق نا چیزم حداکثر استفاده را ببرم. باشنیدن انصراف شما اگرچه ناراحتی ام غیرقابل پوشش است ولی به شما قول خواهیم داد با تمام اراده مان سعی بر ادامه راه شما خواهیم داشت.
موفق و سربلند باشید
دختر ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
0
5
دکتر عارف عزیز
قصد نداشتم در انتخابات این دوره شرکت کنم اما وقتی مردی از جنس مردم و خواسته هایشان دیدم مصمم شدم شرکت کنم و از حق نا چیزم حداکثر استفاده را ببرم. باشنیدن انصراف شما اگرچه ناراحتی ام غیرقابل پوشش است ولی به شما قول خواهیم داد با تمام اراده مان سعی بر ادامه راه شما خواهیم داشت.
موفق و سربلند باشید
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
0
6
پس از مناظره روز جمعه در شهر ما بنر های دکتر توسط هواداران اصولگرایان که طاقت شنیدن حرفهای او را نداشتند پاره شده بود. نتیجه با شما
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
1
6
می‌نویسم روحانی، می‌خوانم روحانی اما تهِ دلم عارف است
متین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
1
8
دوست داشتم عارف رو...
اما حالا روحانی راهشو ادامه میده
توکل به خدا...
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
1
2
عارف درس بزرگی به سیاستمداران داد
کیوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
1
1
عارف یک دانشمند بزرگ است