معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولید کتتدگان با بیان اینکه سال گذشته از 262 هزار و 649 شکایت اعلام شده به سامانه 124 گرانفروشی، تقلب و عدم درج قیمت بیشترین شکایات را به خود اختصاص داده است افزود: 86 درصد شکایات در بخش کالا و 14 درصد در بخش خدمات بوده است و در این مدت نان و میوه و سبزیجات و همچنین رستورانهای غذاخوری و تعمیرگاههای خودروهای سبک به ترتیب بیشترین سهم شکایات را در بخش خدمات به خود اختصاص دادهاند.
اقتصادگردان- شهرام میراخورلو گفت: بیشترین سهم شکایات رسیده در سال گذشته در مورد
گرانفروشی، تقلب و عدم درج قیمت بوده است. او درباره سیاست و تدبیر سازمان
جهت تسریع در گرفتن حقوق شاکیان و جبران آسیبهای وارده در مواردی که موضوع
شکایت موضوع عمومی و فراوانی نداشته باشد و واحدهای صنعتی دارای سابقه
تخلف نباشد گفت: در این بازه زمانی از مجموع شکایات واصله توسط ستادهای
خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها 6 هزار و 205 فقره برابر با 6
درصد از کل شکایات که جنبه خصوصی داشته با ارزش بیش از 186 میلیارد ریال،
قبل از تشکیل پرونده تخلف در کارگروههای رسیدگی استانی منجر به مصالحه و
جلب رضایت شاکیان شده است.
وی همچنین تاکید کرد: سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان از
طریق شماره تلفن 124 شبانه روزی برای دریافت شکایت، انتقاد، پیشنهاد و
نظرات مردمی است.
او در ادامه از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی
در زمینه عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، تقلب، گرانفروشی و عدم عرضه شکایت
خود را اعلام کنند تا در سریعترین زمان با اولویت مورد رسیدگی قرار گیرد.