:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
جدول اعلام جدول نرخ حق بیمه ثالث خودروهای سواری در سال ۹۸

تخفيف بيمه خودرو تا 10 سال، افزايش 32 درصدي نرخ حق بيمه خودروهاي سواري در سال 98

جدول کامل نرخ حق بیمه خودروهای سواری برای سال ۹۸ نشان می‌دهد که این نرخ نسبت به سال گذشته حدود ۳۲ درصد افزایش یافته است
کد خبر: ۱۳۴۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
اقتصاد گردان - شورایعالی بیمه در اجرای ماده (۳) «آیین نامه تعیین سقف حق بیمه شخص ثالث و نحوه تخفیف، افزایش یا تقسیط آن» مصوب هیات وزیران در سال ۱۳۹۶موضوع ماده (۱۸) «قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه - مصوب سال ۱۳۹۵»، شورای عالی بیمه ششم اسفند ماه جدول نرخ حق بیمه ها را برای سال ۱۳۹۸ اصلاح کرد.

این شورا به طور معمول هرساله در اسفندماه نرخ حق بیمه پایه شخص ثالث را بعد از اعلام نرخ دیه توسط قوه قضاییه تعیین می کند. سال گذشته قوه قضاییه با رایزنی‌های صورت گرفته، نرخ دیه را ۱۶.۹ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش داد. با این حال بررسی نرخ های حق بیمه شخص ثالث مورد عمل شرکت های بیمه برای سال جاری نشان می‌دهد که این نرخ حدود ۳۲ درصد بیش از سال گذشته تعیین شده است.

براین اساس تمامی شرکت‌های بیمه موظف هستند بیمه نامه های شخص ثالثی را که تاریخ شروع پوشش آنها از اول فروردین ۱۳۹۸ و پس از آن است، با تعهدات بدنی سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال (معادل دیه ماه های حرام) و تعهدات مالی حداقل ۹۰ میلیون ریال صادر کنند.

شرکت‌های بیمه و نمایندگان آنها مکلف هستند جدول پایین را در معرض دید متقاضیان قرار دهند؛ نحوه اعمال انواع تخفیف ها و اضافه نرخ های حق بیمه مربوط به بیمه شخص ثالث، براساس ضوابط مندرج در آیین نامه اجرایی ماده (۱۸) قانون فوق الذکر و با رعایت بخشنامه های بیمه مرکزی ایران است.

براین اساس نرخ حق بیمه شخص ثالث پراید، پیکان و خودروهای مشابه با یک سال تخفیف یک میلیون و ۵۷۳ هزار تومان، سایر خودروهای ۴ سیلندر (پژو، رنو و ...) با تخفیف مشابه یک میلیون و ۸۱۴ هزار تومان و خودروهای ۶ سیلندر نیز با یک سال تخفیف ۲ میلیون و ۷۰ هزار تومان تعیین شده است.

حق بیمه ثالث پراید، پیکان و خودروهای مشابه با ۲ سال تخفیف یک میلیون و ۴۹۰ هزار تومان، سایر خودروهای ۴ سیلندر (پژو، رنو و ...) با تخفیف مشابه یک میلیون و ۷۱۹ هزار تومان و خودروهای ۶ سیلندر نیز با ۲ سال تخفیف یک میلیون و ۹۰۲ هزار تومان محاسبه شده است.

این رقم برای حق بیمه ثالث پراید، پیکان و خودروهای مشابه با ۳ سال تخفیف یک میلیون و ۴۰۷ هزار تومان، سایر خودروهای ۴ سیلندر (پژو، رنو و ...) با تخفیف مشابه یک میلیون و ۶۲۳ هزار تومان و خودروهای ۶ سیلندر نیز با ۳ سال تخفیف یک میلیون و ۷۹۶ هزار تومان تعیین شده است.

براساس ارقام این جدول، حق بیمه ثالث پراید، پیکان و خودروهای مشابه با ۱۰ سال تخفیف ۴۹۶ هزار تومان، سایر خودروهای ۴ سیلندر (پژو، رنو و ...) با تخفیف مشابه ۵۷۲ هزار تومان و خودروهای ۶ سیلندر نیز با ۱۰ سال تخفیف ۶۳۳ هزار تومان محاسبه شده است.