:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۶.۹۹°
Updated in: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
نگاهی به دیدگاههای اقتصادی کاندیداهای ریاست جمهوری

با نسخه های چند روزه تا دوساله همراه با شاه کلید حال اقتصاد ایران کی خوب می شود؟

مشکلات اقتصادی کشور پس از آنکه در بسیاری احساس تکلیف ایجاد کرد اکنون پس از احراز صلاحیت ها،نامزدهای انتخاباتی را بر آن داشته تا برای این بیمار نسخه های چند روزه تا دوساله همراه با شاه کلید ارایه کنند.
کد خبر: ۱۳۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۷


خبر اقتصادی:
  «اقتصاد» و البته مشکلات اقتصادی از مهم ترین عواملی است که بسیاری را بر آن داشت احساس تکلیف کرده و برای ثبت نام در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری اقدام کنند.

پس از احراز صلاحیت نامزدها نیز حل مشکلات و سروسامان دادن به اوضاع اقتصادی کشور از جمله موضوعاتی است که در شعارهای انتخاباتی از سوی کاندیداها نمود پیدا کرده و البته هر کدام از آنها برای رفع تورم و تحریم های اقتصادی، نرخ بیکاری، گرانی و برنامه ریزی برای کنترل نقدینگی روزشمار تعیین می کنند.

اقتصاد رنجور ایران که مردم را در امور زندگی خود حیران کرده اکنون به بیماری تبدیل شده که هر کدام از کاندیداها برای آن نسخه ای تجویز کرده و برای بهبود آن زمان تعیین می کنند؛ اما به نظر می رسد که اظهار نظرهای آقایان بیشتر کلی گویی هایی است که بازگو کردن آنها تنها تیترهای درشت در رسانه ها را رقم می زند.

ولایتی 100 روز برای بهبود اوضاع اقتصادی مهلت می خواهد

علی اکبر ولایتی که در میان نامزدهای انتخاباتی طبیب واقعی است وعده بهبود وضعیت اقتصادی را در 100 روز داده است.

قالیباف: طی دو سال ثبات را به اقتصاد کشور می آورم

محمد باقر قالیباف با تجربه هشت سال شهردار بودن کلان شهر تهران را همراه دارد وعده های بسیار با اهمیتی را ارایه کرده است که از جمله آنها می توان به تثبیت قیمت ارز و دلار، کاهش هزینه های تولید و بعد از تثبیت قیمت‌ها بلافاصله به سمت کاهش قیمت‌ها می‌رویم.

قالیباف اظهار کرده است: مردم ما مطمئن باشند که در ۶ ماه اول باید آثار کارم مشخص باشد.

رضایی: تورم و گرانی در 6 ماه اول دولتم حل خواهد شد

محسن رضایی یکی از با تجربه ترین کاندیداهای ریاست جمهوری است که وعده های اقتصادی او بسیار قابل توجه است.

حل تورم و گرانی در 6 ماه اول دولت، افزایش یارانه نقدی تا 65 هزار تومان، ایجاد 5 میلیون شغل برای بانوان و سالمندان، اختصاص یارانه سبز به کشاورزان، عرضه سهام عدالت، و اعطای 23 میلیون تومان به زوج های جوان.

عارف: سالی یک میلیون شغل ایجاد می کنم

محمدرضا عارف از جمله کاندیداهایی است که روزشمار برای برنامه های اقتصاد خود اعلام نکرده اما وعده یک رقمی شدن تورم، ایجاد سالانه یک میلیون شغل و افزایش رشد اقتصادی کشور از جمله برنامه هایی است که تا کنون ارایه داده است.

حسن روحانی: کلید حل مشکلات در دست من است

حسن روحانی با نشان دادن یک کلید در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشته است که کلید حل مشکلات در دست من است.
8 درصدی شدن رشد اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری، توزیع یارانه کالایی در کنار یارانه نقدی و سرشار کرد مردم از درآمد از جمله شعارهای اقتصادی وی است.

سعید جلیلی و آزادسازی ظرفیت‌های اقتصادی کشور

سعید جلیلی که تجربه مذاکرات هسته ای را همراه دارد اکنون در رقابت انتخاباتی با شعار آزادسازی ظرفیت های اقتصادی کشور و اصلاح ساختار ادرای و اجرایی کشور وارد شده است.

البته او تا کنون کمترین وعده اقتصادی را داده است.

محمد غرضی: منفی شدن نرخ تورم

محمد غرضی از دیگر کاندیدهای ریاست جمهوری است که نوع گفتمان او بسیاری را تحت تاثیر قرار داده است اما منفی کردن نرخ تورم و سوق دادن نظام آموزشی به سوی اشتغال ازجمله شعارهای اقتصادی او است.

حداد عادل: تثبیت نرخ ارز

مردم غلامعلی حداد عادل را بیشتر با سمت های فرهنگی او می شناسند اما اکنون با ورود به عرصه انتخابات درباره اقتصاد هم اظهار نظر کرده است.

حداد عادل تا کنون وعده های اقتصادی کمی داده است اما تثبیت نرخ ارز مهمترین نکته ای است که وی به آن اشاره کرده است.
مرور سخنان کاندیداهای ریاست جمهوری آینده مبین آگاهی آنها از مشکلات اقتصادی است که البته این مسایل را مردم کوچه و خیابان هم می دانند اما آیا حل این مشکلات آنقدر آسان است که ظرف مدت 100 روز، 6 ماه و دو سال قابل حل است؟

آیا آنها درخصوص حل مشکلات بیکاری، تورم، نرخ ارز برنامه خاصی دارند؟ چرا درباره برنامه های مهار شاخص های یاد شده سخن نمی گویند؟

آیا بیان کلیات و اینکه در فرصتی چند ماهه تمام مشکلات حل خواهد شد بازی با درک اقتصادی و البته سرنوشت آنها نیست؟

آیا آنها برنامه خاصی دارند که دولت کنونی از آن برای بهبود وضعیت بی بهره بوده است؟