معاون وزیر راه با بیان اینکه در نوروز پروازها، خدمات و تأخیرات پروازی شرکتها، روزانه بررسی میشود، گفت: آییننامه حقوق مسافر مدام بهروز میشود و تلاش میکنیم شرکتها سازوکارهای لازم برای رسیدگی به این موضوع را داشته باشند.
اقتصادگردان- علی عابدزاده با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری از
سالهای گذشته آییننامه حقوق مسافر را تدوین و به شرکتها ابلاغ کرد،
افزود: در راستای رعایت حقوق مسافر در پروازها، این آییننامه تدوین شد.
او ادامه داد: طبق قوانین سازمان جهانی هواپیمایی (ایکائو)، سازمان
هواپیمایی کشورها ملزم هستند، ضوابط و دستورالعملهای لازم را برای عملکرد
ایمن و بهرهوری صنعت هوایی تدوین و اجرا کنند. رییس سازمان هواپیمایی
کشوری بیان کرد: حقوق مسافر مجموعهای از سیاستها، دستورالعملها،
استانداردها، ضوابط و مقرراتی است که الگوی رفتاری شرکت هواپیمایی و
دستاندرکاران امور پروازی را تدوین میکند و هدف آن تضمین حقوق مادی و
معنوی و رعایت شأن و منزلت مسافران در مسافرتهای هوایی است؛ با این
آییننامه مردم با حقوق خود در مقابله با تأخیرهای پروازی آگاه میشوند.
به گفته عابدزاده، مسافران در صورت بروز تأخیرات و همچنین ضایع شدن حق
آنها از سوی شرکتهای هواپیمایی میتوانند با درج شکایت خود در واحد رسیدگی
به شکایات سازمان هواپیمایی کشوری یا شرکتهای هواپیمایی نسبت به طرح
انتقادات و شکایات خود اقدام کنند.