:
كمينه:۲۰.۷۹°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
گام بعدي مسکن مهر بايد توجه به کيفيت بالاتر واحدهاي مسکوني باشد

احمدی‌نژاد 10 هزار واحد مسکن مهر پرند را افتتاح کرد

صبح جمعه ریس جمهور با حضور در شهر جدید پرند 10 هزار واحد مسکن مهر،مسجدجامع امام علی(ع) و محور مواصلاتی شهر جدید پرند را افتتاح کرد با حضور رئیس‌جمهور 10 هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند افتتاح و در اختیار مالکان آن‌ها قرار گرفت
کد خبر: ۱۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹

خبراقتصادی: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری؛ "محمود احمدی‌نژاد" صبح امروز (جمعه) با حضور در شهر جدید پرند 10 هزار واحد مسکن مهر، مسجد جامع امام علی(ع) و محور مواصلاتی شهر جدید پرند را افتتاح کرد.

رئیس جمهور ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مجتمع‌های مسکونی پرند در یکی از واحدهای مسکونی حضور یافت و کلید این واحد را به مالک ان اهدا کرد.

پیش از این در شهر جدید پرند در دو مرحله 11 هزار و 100 واحد مسکن مهر به بهره‌برداری رسیده بود. در مرحله اول افتتاح مسکن مهر در این شهر در خرداد سال 1390، هزار و 100 واحد مسکن مهر به بهره‌برداری رسید.

همچنین در خرداد 1391 در دومین مرحله افتتاح مسکن مهر در شهر جدید پرند با حضور احمدی‌نژاد 10 هزار واحد مسکن مهر نیز به بهره برداری رسیده بود.

با افتتاح محور مواصلاتی شهر جدید پرند نیز که 6 و نیم میلیارد تومان هزینه در بر داشت، دسترسی شهروندان این شهر و وسایل نقلیه به اتوبان تهران - ساوه و همچنین فرودگاه امام خمینی (ره) تسهیل شده است

گام بعدي مسکن مهر بايد توجه به کيفيت بالاتر واحدهاي مسکوني باشد

رئيس‌جمهور بافت فرسوده تهران و ضرورت نوسازي آن را مورد تاکيد قرار داد و گفت: تجربه مسکن مهر در پرند و پرديس نشان داد که مي‌توان با هزينه بسيار کم، کل بافت شهر تهران را در قالب شهرسازي جديد و پيشرفته بازسازي کرد.




دكتر محمود احمدي‌نژاد صبح امروز جمعه پس از افتتاح 10 هزار واحد مسکن مهر در شهر جديد پرند با بيان اينکه کشور ما ظرفيت آن را دارد که به گونه‌اي عمل کند تا مسکن از حالت سرمايه خارج شود، گفت: مسکن ابزار زندگي و حداقل نياز براي يک زندگي است و بايد آن را از حالت سرمايه خارج کنيم و يا لااقل براي مردم عادي و کساني که شغل‌شان ساخت و ساز مسکن و خريد و فروش مسکن نيست، آن را از حالت سرمايه خارج کنيم.

رئیس‌جمهور با تاکيد بر اينکه هر خانواده نياز به يک فضاي مناسب براي زندگي کردن دارد، افزود: ايران داراي وسعت زياد، منابع عظيم انساني و معادن و پيمانکاران ماهر و مسلط است و از طرف ديگر امروز تقريبا همه مصالح و نيازهاي ساخت و ساز مسکن در داخل کشور توليد مي شود. بنابراين مي‌توان مسکن مناسب را براي آحاد ملت فراهم کرد.

احمدي‌نژاد افزود: قانون اساسي هم براي تامين مسکن مناسب آحاد مردم تاکيد فراوان دارد.

رئيس‌ جمهور با بيان اينکه گام اول مسکن مهر براي تحقق اهداف ذکر شده در قانون اساسي براي تامين مسکن مردم بسيار مستحکم و مفيد بود، خاطرنشان کرد: ساخت، طراحي و اجراي بيش از 6 ميليون مسکن در سطح شهر و روستا، انقلابي در ساخت و ساز است و امروز توان مهندسين و پيمانکاران در ساخت و ساز و نوع طراحي‌ها و همچنين معماري‌ها و کيفيت ساخت مسکن و صرفه‌جويي در هزينه‌ها در حال افزايش است و همه اينها از برکت مسکن مهر است.

وي تصريح کرد: هنوز مسکن مهر يک مسکّن است تا التهاب 50 ساله در بازار تقاضا در زمينه مسکن را آرامش ‌دهد اما بايد در گام‌هاي بعدي به سمت کيفيت بالاتر مسکن و ساختمان‌ها و زندگي مطلوب براي مردم حرکت کرد.

دكتر احمدي‌نژاد اضافه کرد: کل مساحت تحت اشغال شهر و روستاي کشور به 2 ميليون هکتار نمي‌رسد و اگر اين رقم را با وسعت 187 ميليون هکتاري ايران مقايسه کنيم به معناي اين است که مي‌توان شرايط زندگي در کشور را تغيير داد.

رئيس‌جمهور به موضوع مقاومت ساختمانها و ايمني آنها اشاره کرد و گفت: ايران کشور زلزله خيزي است و ساخت و سازهاي مسکن، در طول ساليان زياد، معمولي و غيرمهندسي بود و شايد در طول 150 سال اخير سال و سازهايي که در کشور انجام شده، فاقد مشخصات لازم براي مقابله با زمين لرزه‌ها بود اما مسکن مهر در حال تغيير دادن همه اين مسائل است، چرا که ايمني‌ها را افزايش مي‌دهد.

احمدي‌نژاد مسکن مهر در سطح شهر تهران ، پرند و پرديس و ديگر شهرهاي کشور را يک نعمت، فرصت و پشتوانه بسيار قوي براي امنيت مردم در مقابل حوادث طبيعي دانست و گفت: اميدواريم بقيه واحدهاي مسکن مهر در پرند و پرديس و ديگر نقاط کشور هر چه سريع‌تر به بهره‌برداري برسد.

احمدي‌نژاد در ابتداي سخنان خود از زحمات همه دست اندرکاران مسکن مهر از جمله وزير مسکن و شهرسازي، پيمانکاران و همچنين بانک‌هاي عامل تقدير کرد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
مرد خسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
0
28
عمران پرند خانه های فاز 5 را که دو سال است همینطوری مانده اند بدون محوطه سازی و اسفالت و اب و گاز تحویل میدهد و مردم هم مجبورند اقرارنامه محضری امضاکنند که با همه امکانات گرفته اند چون نگران گرانیهای بیشترهستند .حداقل درست کنند به خاطر هرچی که اعتقاد دارند
م ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
0
22
با سلام خیابان ها و محوطه فاز 5 پرند پس از کوزو نسبت به پارسال : 1-نه تنها هیچ پیشرفتی صورت نگرفته بلکه تخریب هم شده و صعب العبور نیز گشته 2- پروژه های مختلفی هم که در این قسمت هستند هیچ پیشرفت فیزیکی نداشته اند . 3- چرا کارشناسان و مهندسان ناظر از روی صندلی خود بلند نمی شوند و پیگیر این پروژه ها نیستند و نیز مگر برای محوطه سازی مدتها پیش مزایده صورت نگرفته است؟ 4- چرا از مسئولین وزارت نیرو و ادارات آب و گاز و برق و مخابرات نسبت به انشعابات پیگیری صورت نمی گیرد؟ چه کسی باید این اوضاع را بررسی و نظارت کند؟ زمان کار دولت قبلی هم که رو به پایان است .
رعیت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
0
18
فاز پنج پرند ازماپول کامل گرفته اند حتی اضافه تر اما نه محوطه سازی کردند نه اسفالت دارد نه اب دارد نه گاز دارد و داخل ساختمونها هم مثل پارسال اشکالات زیادی دارد.
ضمنا اقرارنامه محضری هم گرفتند که با بهترین امکانات و انشعابات کامل ... تحویل داده اند .
این کار اینها هم زور و هم غیر قانونی و هم ابروی دولت را بردن است.
بخدا چون ساختمانها خرج زیادی دارند یعنی از پکیج و کولر گرفته تا در و غیره و چون روز به روز قیمتها را بالا میبرند ما هم مجبور شدیم اقرارنامه محضری بدهیم اما این کاراز زورگویی اربابها در گذشته هم بدتر است آقای روحانی رسیدگی کن مسوولین رسیدگی کنید....
ف م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
0
5
پیمانکاران ایرانی در پرند اگر می توانند واحدهای مردم را کامل تحویل بدهند خارج کار کردن پیش کش ...
واحدها را بذدون آب و گاز و فاضلاب و محوطه و... به مردم بیچاره می دهند و جالب اینکه ازمردم اقرارنامه محضری می گیرند که همه چیز کامل و عالی تحویل داده شده است ...
حالا ببینید عمران پرند چه کار می کند و چه نقشی بازی می کند!
مومنه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
0
3
با سلام و صلوات خواهش میکنیم آب و گاز و تلفن فاز 6 را هم بدهید