:
كمينه:۱۸.۷۹°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹
روحانی در پردیس قلهک:

شعارم نجات اقتصاد ایران است, تعامل با دنیا به معنای سجده‌ کردن نیست

عضو شورای عالی امنیت ملی، راه برون‌رفت کشور از وضع موجود را تعامل با دنیا دانست اما متذکر شد تعامل سازنده با جهان این نیست که در برابر تمام دنیا سجده کنیم؛ همانطور که نباید با چاقو به آنها حمله کرد
کد خبر: ۱۳۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۵
حسن روحانی

خبراقتصادی: حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز پنجشنبه در دیدار جمعی از امرای بازنشسته ارتش و زنان مؤمنه فعال در مؤسسات قرآنی تأکید کرد: روزهای دفاع مقدس و شهیدان راه حق و حقیقت از یادمان نمی رود و ما همچنان دنبال دست‌یابی به اهداف رزمندگان، بسیجیان و تمام دلسوزان ایران اسلامی هستیم.

وی با اشاره به جمله امام خمینی (ره) که فرمودند "خرمشهر را خدا آزاد کرد"، افزود: توسل به زهرای اطهر (س) ما را به موفقیت‌هایی غیر قابل پیش بینی در جنگ تحمیلی رساند و در نهایت به پیروزی رسیدیم.

روحانی با بیان اینکه اگر اتکای ما به خدا باشد و دست در دست هم بدهیم، برای این ملت افتخار، عزت و شرف به دست می آید، خاطر نشان کرد: ما باید وارث راه شهیدان و ایثارگران باشیم و در این صورت پیروز می شویم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه من دلی پر درد دارم، اظهار داشت: در این 8 سال چه به سر ملت ما آمده است؛ در یک سال اخیر قیمت بعضی اقلام و اجناس تا 2 برابر افزایش یافته است.




روحانی افزود: شاید بعضی از مردم بگویند پیشتر هم به ما وعده‌هایی داده بودند که نفت سر سفره مردم می آید اما وضعیت اقتصادی امروز، نشانه‌ای از عمل به آن وعده‌ها را ندارد.

وی تأکید کرد: اگر نمی توانیم کاری کنیم باید از روز اول بگوییم نمی توانیم؛ مردم ما دلتنگ هستند چون سرمایه‌های انسانی این کشور در حال تلف‌شدن هستند.

روحانی با بیان اینکه کشور ما معدن الماس است، گفت: فکر یک مدیر صاحب‌نظر و تجربه میلیاردها ارزش برای کشور خلق می کند لذا فارغ‌التحصیل بیکار نباید وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: ایجاد شغل نباید با وام باشد که بیکار تبدیل به بیکار بدهکار خواهد شد.

«همین کارخانه‌های موجود در کشور اگر به جای 20 درصد توان با 60 درصد توان کار کنند، بخش عظیمی از مشکلات اشتغال‌زایی در کشور برطرف می‌شود».

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با طرح این وعده که در ماه‌های ابتدای آغاز به کار دولت «تدبیر و امید» موانع از سر راه تولید برداشته می شود، گفت: یا باید مسیر اعتدال و عقلانیت برگزینیم یا از راه افراط و تندروی برویم و انتخابی غیر از این دو راه نداریم.

روحانی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد استقامتی است، افزود: واردات انگور از آرژانتین و انار و سیر از چین نشان‌دهنده اینست که اقتصاد مقاومتی در شعار بوده و نه در عمل.

وی بر همین اساس متذکر شد: ما باید به سیاست‌های ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری عمل کنیم، نه اینکه فقط شعار دهیم.

حسن روحانی


نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینکه شعار من «نجات اقتصاد ایران» است، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی پیچیده ‌شده و وضعیت اقتصادی ایران مثل شرایط بیماری است که دچار حال وخیم است و فرصت کمی برای نجات او داریم.

روحانی با بیان اینکه انتخابات 24 خرداد یک انتخابات معمولی نیست و خماسه‌بودن آن اشاره به همین نکته دارد، ادامه داد: می‌توانیم با انتخاب فرد اصلح یک کار ماندگار در تاریخ ایران کنیم.

وی متذکر شد: در کنار نجات اقتصاد باید به احیای اخلاق هم توجه کنیم؛ مردم ما امتحان خود را پس داده‌اند و نمره‌شان همیشه 20 بوده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: تعامل سازنده با جهان یعنی نه در برابر تمام دنیا سجده کنیم و نه به آنها با چاقو حمله کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: این راهکار برون رفت کشور از شرایط کنونی است و گذشت زمانی که می شد دور کشور دیوار کشید.

وی در پایان تأکید کرد: امروز، روز تعامل با دنیا در عین قدرت و منطقی بودن است.