:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵
روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد:

صادرکنندگان متعهد به بازگشت ارز حاصل از صادرات تشویق می شوند

بانک مرکزی با هدف تشویق صادرکنندگانی که نسبت به ایفای تعهدات ارزی خود اقدام کرده و عملکرد مثبتی در بازگردانی ارز حاصل از صادرات به چرخه تجاری کشور داشته اند، امتیازات و مشوق هایی را برای این فعالان اقتصادی در نظر گرفته است، که متعاقباً در این باره اطلاع‌رسانی لازم توسط این بانک انجام می گیرد.
کد خبر: ۱۳۱۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در راستای اجرای سیاست‌های جدید ارزی کشور، مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی و هیات وزیران از یک سو و نیز با توجه به جلسات برگزار شده با صادر کنندگان و بازخورد اجرای «دستورالعمل بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور» از سوی دیگر، بانک مرکزی ج . ا. ا با هدف تشویق صادرکنندگانی که نسبت به ایفای تعهدات ارزی خود اقدام کرده و عملکرد مثبتی در بازگردانی ارز حاصل از صادرات به چرخه تجاری کشور داشته اند، امتیازات و مشوق هایی را در نظر گرفته است که متعاقباً اطلاع‌رسانی لازم توسط این بانک انجام می گیرد.

گفتنی است صادرکنندگانی که تاکنون نسبت به ایفای تعهدات ارزی خود  مطابق مصوبات و دستورالعمل هایی که در بالا به آها اشاره شد، اقدام نکرده و توصیه‌های این بانک را در مورد بازگشت ارز حاصل از صادرات رعایت نکرده‌اند، به زودی برابر با مقررات مرتبط اقدام قانونی در خصوص آنها صورت می گیرد.