:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵
مصوبات هیات وزیران

نحوه محاسبه مطالبات ارزی بانک‌ها از دولت تصویب شد

با تصویب هیات وزیران، نحوه محاسبه سود و وجه التزام تمامی مطالبات ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی از دولت مشخص شد
کد خبر: ۱۳۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵
اقتصاد گردان - در جلسه هیات دولت که به ریاست روحانی، رییس جمهوری برگزار شد، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شد نسبت به توزیع مناسب تر گوشت های وارداتی با ارز یارانه ای اقدام کند. هیات وزیران همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی را موظف کرد با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تسریع در مراحل ترخیص گوشت از بنادر اقدام نماید.
شهیات  وزیران در ادامه جلسه، با هدف ایجاد شفافیت و ابهام زدایی از صورت های مالی بانک ها و نظام مند کردن نحوه محاسبه بدهی های ارزی دولت به شبکه بانکی، در خصوص مطالبات ارزی بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی از دولت، تصمیماتی را اتخاذ کرد.
بر این اساس، سود و وجه التزام کلیه مطالبات ارزی بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی از دولت که به موجب قوانین، مصوبات هیات وزیران و یا تضمین نامه صادره توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، به سرفصل مطالبات ارزی بانک از دولت منتقل شده یا می شود، به شرح زیر محاسبه می‌گردد:
 قراردادهای تسهیلاتی تا سررسید مشمول محاسبه سود، به نرخ قرارداد مربوط بوده و بعد از سررسید با نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار در هر سال طبق اعلام بانک مرکزی است.
 برای سایر مطالبات ارزی که در قرارداد مربوط صرفاً وجه التزام درج شده است، سودی معادل نرخ وجه التزام مندرج در قرارداد محاسبه می شود.