:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
توقعات حداقلی مردم از نخستین شورای شهر پرند

مشکلات شهر جدید چگونه حل می شود؟ پرندی ها: شورای شهری متخصص و متعهد می خواهیم

با توجه به نزدیک شدن به برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، شهروندان شهر جدید پرند خواهان شورای شهری متخصص و متعهد و معتقد هستند تا شهر سر وسامان گرفته و مشکلات شهر جدید زودتر حل شود
کد خبر: ۱۳۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۳
52520 2502 شهر جدید پرند رباط کریم، پایتخت اداری کشور شد !

خبراقتصادی: به گزارش خبرنگار مهر، با اعلام تاریخ ثبت نام برای شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از اواخر فروردین تا اول اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور، شهرستان رباط کریم هم شاهد استقبال داوطلبان برای حضور در شوراهای اسلامی شهر و روستا بود.

شهر جدید پرند در این راستا با 163 نفر ثبت نام کننده از مجموع 393 نفر و 266 نفر ثبت نام کننده شهری، مقام نخست تعداد داوطلبان حضور در شورای اسلامی شهرها را در این شهرستان به خود اختصاص داد که این امر نشان دهنده آن است که افراد زیادی داوطلب حضور در نخستین شورای اسلامی این شهر هستند.



تاکید بر شکل گیری شورایی متخصص و متعهد

در این بین موقعیت حساس و استثنایی شهر پرند، مدیریت دوقطبی آن توسط شهرداری و شرکت عمران، مطرح شدن به عنوان پایتخت اداری و لقب پایتختی مسکن مهر کشور و چندین عامل دیگر باعث شده تا مسئولان و مدیران این شهر بر شکل گیری شورای شهری مقتدر، متخصص، متعهد و کارا برای نخستین بار در این شهر تاکید داشته باشند.

در این راستا حجت الاسلام خدیری، امام جمعه پرند، ابراهیم نکو، نماینده مردم در مجلس، بیژن سلیمان پور فرماندار رباط کریم علاوه بر توصیه های لازم به مردم در سخنرانی ها و گفتگوهای خود، خواستار شکل گیری شورایی کارآمد با افرادی ولایی، مومن و خدمتگزار هستند.

خدیری در این خصوص با اشاره به تعدد ثبت نام کنندگان به خبرنگار مهر گفت: انتظار داریم برخی از افراد که واقعا خود را در این جایگاه نمی بینند از داوطلبی خود انصراف بدهند تا کار شناسایی و انتخاب مردم راحت تر شده و افرادی کارآمد و خبره به این شورا راه یابند.

وی با دعوت از مردم برای حضوری پرشور در انتخابات آینده از آنها خواست با آگاهی، بصیرت و شناخت لازم، افرادی مومن، ولایی، دلسوز، متعهد و متخصص و آشنا به مشکلات شهر را انتخاب کرده و راهی نخستین شورای اسلامی شهر کنند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس اظهار امیدواری کرد تا با برگزاری انتخاباتی پرشور از سوی مردم، شورایی کارا، مقتدر و نیرومند همراه با تخصص و تعهد با افرادی آماده به خدمت برای نخستین بار در پرند شکل بگیرد و پیشرفت ها و موفقیت های این شهر با سرعت بیشتری ادامه یابد.

این مقام مسئول با دعوت از مردم برای حضور در پای صندوق های رای از آنها خواست تا زمینه خلق یک حماسه سیاسی را فراهم کرده و افرادی اخلاق مدار، قانونگرا و مشتاق خدمت به مردم ، نظام و کشور را برای ریاست جمهوری و شوراها انتخاب کنند.

بیژن سلیمان پور، فرماندار رباط کریم نیز با بیان اینکه مردم باید برای انتخاب فرد اصلح، حساسیت و دقت کافی را داشته باشند به خبرنگار مهر گفت: افراد خدمتگزار مشخص و افرادی هم که شاخص های خدمتگزاری را ندارند نزد مردم شناخته شده اند، بنابراین مردم با هوشیاری برای انتخاب خود وقت بگذارند.

به گزارش خبرنگار مهر، مردم و شهروندان فهیم پرندی اما به عنوان انتخاب کنندگان اصلی اعضای شورای شهر معتقدند که برای نخستین بار باید شورای شهری قابل و درخور این شهر با کارایی بالا شکل بگیرد و افرادی با ایمان، شیفته خدمت ، خدمتگزار مردم همراه تخصص و تعهد به این مکان راه یابند.



افراد مدیر و آشنا با مشکلات با انتخاب درست مردم به شورا راه می یابند

 پاکدامن یکی از شهروندان ساکن در پرند به خبرنگار مهر گفت: انتظار داریم افرادی دلسوز، مدیر، مدبر، وارد به کار و آشنا با مسائل شهر و شهرسازی و همچنین آشنا با مشکلات شهر و شهروندان به شورا راه یابند که این مهم با انتخاب درست مردم صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه افراد داوطلب باید انسان هایی مومن و متدین باشند، افزود: افراد متدینی که سواد کافی ندارند چندان برای شورا کارایی ندارند، باید افرادی متخصص و متدین به شورا راه یابند که مشکلات، کمبودها و نواقص شهری برطرف شود.

توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی توسط اعضای شورا

این شهروند که خود را یک فرهنگی و کتابدار معرفی می کند، خواستار رفع مشکلات شهری از جمله مسائل فرهنگی اجتماعی و رفع کمبود کتابخانه های عمومی و همچنین ایجاد گذرگاه هایی برای عبور معلولان در معابر و اماکن عمومی شهر توسط اعضای منتخب شورا شد.

نیکبخت، یک کارمند دولتی با بیان اینکه مردم باید حضور پرشور در انتخابات داشته باشند به خبرنگار مهر گفت: افرادی که به عنوان داوطلب در انتخابات شورای شهر شرکت می کنند و به شورا راه می یابند باید به مشکلات  و عمران و آبادانی شهر توجه داشته باشند.

مردم آگاهانه افراد مورد اطمینان را انتخاب کنند

این شهروند به عنوان یک کارمند خطاب به مردم اظهار داشت: مردم آگاهانه افرادی که به آنها اطمینان دارند را انتخاب کنند و به کسانی رای دهند که برای مردم کار کنند و تنها به فکر خود و منافع شخصی و گروهی شان نباشند.

خانم شهروندی که خود را دانشگاهی و ساکن پرند معرفی می کند، خطاب به داوطلبان حضور در نخستین شورای شهر پرند تاکید کرد: نامزدهای انتخابات شورا از همین حالا به مردم وعده وعیدی ندهند که نتوانند به آن عمل کنند.

نامزدها وعده وعید دروغ ندهند

عرب زاده در ادامه به خبرنگار مهر گفت: داوطلبان به مردم دروغ نگویند و پارتی بازی، منافع شخصی و کسب درآمد و شهرت را فراموش کنند و فقط به خاطر خداوند، مردم و به نیت خدمتگزاری وارد این عرصه شوند چرا که منفعت طلب ها جایی در شورا ندارند.

شهروندی دیگر که خود را کارمند معرفی می کند به مهر گفت: داوطلبان به وظیفه خود در راستای قانون عمل کنند و مردم با انتخاب درست و بر اساس شناخت به افراد رای بدهند تا شورای شهری قوی و همرا با تخصص داشته باشیم.

مردم چهره های شناخته شده با عملکردهای مثبت را انتخاب کنند

حجت الاسلام دولتخواه که بیش از 14 سال ساکن پرند بوده در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: افرادی که بری حضور در انتخابات شوراها بعد از تایید صلاحیت وارد می شوند به قصد قربت ، برای رضای خدا وارد شده و اخلاص کامل داشته باشند.

وی با بیان اینکه داوطلبان باید فعالیت های جانبی خود را کنار بگذارند و تنها به فکر خدمت به مردم باشند خطاب به شهروندان گفت: مردم کسانی را انتخاب کنند  که دلسوز، متعهد، متخصص و چهره های شناخته شده با عملکردهای مثبت باشند.



شهروندان با شناخت و تحقیقات کافی افراد را انتخاب کنند

محسنی، دانشجوی ساکن پرند از یک خانواده فرهنگی به خبرنگار مهر گفت: بهتر است افرادی که سودای منافع شخصی در سر دارند از هم اکنون فکر راهیابی به شورا را از سر خود بیرون کنند چرا که مردم افرادی خدمتگزار و دلسوز نیاز دارند، کسانی که پلی بین مشکلات آنها و مسئولان باشند.

وی اظهار داشت: شهروندان باید با شناخت و تحقیقات کافی افراد را انتخاب کنند و در این بین اسیر تبلیغات دروغ و عوام فریب نشوند، مردم باید وقت بگذارند و برای نامزد مورد نظر خود در شورا اطمینان حاصل کنند تا شورایی کارآمد شکل بگیرد و دردی از مردم دوا کرده و مشکلات شهری را کم کنند.

کسانی که توانایی کار ندارند،انصراف بدهند

محمدی که خود را از قشر کارگر می داند با بیان اینکه در شهر مشکلات بسیاری به چشم می خورد به خبرنگار مهر گفت: لازمه حل این مشکلات، شکل گیری شورایی با افراد دلسوز و متعهد است که باید دارای تخصص هم باشند.

وی از داوطلبان خواست در تبلیغات و معرفی خود به مردم وعده و وعیدی ندهند که در آینده نتوانند به آن عمل کنند و مردم را به خود و عموم مسئولان بدبین کرده و از همراهی با اجتماع  ناامید کنند، آنها باید از هیمن اول کار با مردم روراست باشند و اگر چنانچه این توانایی را در خود نمی بینند از حالا کنار بکشند  و انصراف بدهند تا راه برای افراد با کارایی بالا باز باشد.

داوطلبان آشنا به مشکلات شهر بوده و اهل عمل باشند

شهروندی دیگر که خود را کارمند معرفی می کند، معتقد است افرادی که انتخاب می شوند باید ولایی، متخصص، متعهد، مدیری کارآمد و آشنا به علم روز باشند، اهل شعار نباشند و بیشتر اهل عمل باشند و مردم هم باید با آگاهی این مشخصات را در افراد داوطلب جستجو کرده و آنها را انتخاب کنند.

وی به خبرنگار مهر گفت: انتظار ما از افرادی که داوطلب این جایگاه مهم در عرصه شهری شده اند، این است که آشنا به مشکلات شهر بوده و ضمن اینکه باید ساکن پرند باشند مشکلات را شناخته و جهت رفع آن تلاش کنند تا اعتماد مردم را به خود و مسئولان جلب کنند.

برخی برای حضور در نخستین شورا دندان تیز کرده اند

عباسی از شهروندان ساکن پرند بیان داشت: متاسفانه برخی برای حضور در نخستین شورای اسلامی پرند دندان تیز کرده و شنیده می شود که هزینه بالایی برای این امر در نظر گرفته اند و برای این کار و راهیابی به شورا آماده هر هزینه ای هستند.

این شهروند در گفتگوی خود با مهر اضافه کرد: این افراد باید بدانند که جایی در شورا ندارند و مردم با آگاهی کامل در صحنه حضور داشته و با شناسایی این افراد سعی خواهند کرد تا شورایی بدون افرادی منفعت طلب تشکیل شود و تخصص و تعهد لازم را داشته باشد.

انجام تحقیقات و شناخت کافی از سوابق و عملکرد داوطلبان توسط مردم

به گزارش خبرنگار مهر، بزودی با انتخاباتی پرشور و حضوری آگاهانه ار سوی مردم، نخستین شورای اسلامی شهر پرند با توجه به استقرار شهرداری این شهر برابر قانون شکل می گیرد و باید منتظر بود و دید تا مردم به عنوان انتخاب کنندگان اصلی چه کسانی را راهی نخستین شورای شهر پرند خواهند کرد.

به گفته فرماندار رباط کریم  و رئیس ستاد برگزاری انتخابات 28 اردیبهشت اسامی افراد تایید صلاحیت شده توسط هیات نظارت بر انتخابات اعلام می شود در این خصوص به نظر می رسد که ثبت نام کنندگان در نخستین شورای شهر پرند با اعلام تایید صلاحیت ها مشغول رایزنی برای تشکیل ائتلاف های منسجم و با قابلیت لازم خواهند بود تا مورد اقبال عموم مردم واقع شوند.

در این بین آنچه رعایت آن از سوی شهروندان پرندی لازم و ضروری است، انجام تحقیقات لازم و شناخت کافی از سوابق و عملکرد داوطلبان تایید صلاحیت شده است که در این راستا مدنظر قرار دادن توصیه های امام جمعه و مسئولان از اولویت برخوردار است و باید با بکارگیری این توصیه ها با حضور حداکثری، آگاهانه و پرشور خود گامی مهم در راستای آبادانی شهر بردارند.

 مردم باید با دید باز و بصیرت لازم، افراد دلسوز، متخصص، متعهد و گروه ها و ائتلاف های خدمتگزار و خادم ملت را تشخیص و نشان دهند چه کسانی شایستگی حضور در نخستین شورای اسلامی پایتخت اداری و مسکن مهر کشور را دارند
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
0
0
اعضاي شوراي شهر پرند انتخاب شدند . خدا به اين مردم رحم كند