:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
همه آنچه که مذاکره‌کنندگان هسته‌ای آمریکا از سعید جلیلی می‌گویند

ویلیام (بیل) برنز، رابرت انرون، وندی شرمن، و گری سیمور در مورد سعید جلیلی چه می گویند

چهار شخصیت مذکور متفق القول می گویند که جلیلی در مورد معاملات هسته ای دور میز مذاکرات «خسته کننده» است و باعث سر رفتن حوصله مخاطبش می شود. جلیلی، شخصیتی هیجان انگیز، تاثیرگذار و محبوبی برای انتخابات ریاست جمهوری ایران نیست تا بتواند آرای بخش عظیمی از مردم ایران را کسب کند.
کد خبر: ۱۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲


«ویلیام (بیل) برنز» و خانم «وندی شرمن»، رهبران پیشین و جدید تیم مذاکره کننده آمریکایی، «گری سیمور»؛ از کارشناسان سلاح های کشتار جمعی در وزارت امور خارجه آمریکا که به «سزار» آمریکایی در زمینه سلاحهای کشتار جمعی معروف است؛ به همراه «رابرت انرون» از کارشناسان هسته ای وزارت امور خارجه آمریکا، همه از شخصیت های آمریکائی هستند که باسعید جلیلی دیدار و مذاکره داشته اند.



وندی شرمن

به گزارش بولتن نیوز از واشنگتن، با این اشخاص که همه از مذاکره کنندگان آمریکایی در گروه 1+5 با جلیلی هستند، مصاحبه کرده و نقطه نظرات آنها را در خصوص وی جویا شده است. این اظهار نظرات در سه محور مشترک هستند.

جلیلی در معاملات هسته‌ای، دور میز مذاکرات «خسته کننده» است

براساس این گزارش، چهار شخصیت مذکور متفق القول می گویند که جلیلی در مورد معاملات هسته ای دور میز مذاکرات «خسته کننده» است و باعث سر رفتن حوصله مخاطبش می شود.




ویلیام (بیل) برنز

این دیپلماتهای آمریکایی یکی از دلایل این وضعیت را محدودیت اختیارات جلیلی در مذاکرات ایران با گروه 1+5 ارزیابی می کنند و اعتقاد دارند که این محدودیت ها در ماموریت وی در مذاکرات، خسته کننده بنظر می رسید.

رسیدن به یک توافق چند جانبه با آمریکا برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی

یکی دیگر از محورهای مذاکره کنندگان آمریکایی در خصوص شخصیت جلیلی این است که او توانست برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، در یک موضوع مهم و بین المللی مانند پروژه هسته ای ایران، با طرفهای آمریکایی به یک توافق چند جانبه دست یابد.

پس از معاهده الجزایر در سال 1360 بین ایران و آمریکا که با وساطت دولت الجزایر منعقد شد، ایران با وساطت آژانس بین المللی انرژی اتمی، در سال 2009 میلادی با طرف آمریکایی که بیل برنز آن را رهبری می کرد، به یک توافق هسته ای دست پیدا کرد.

مذاکره کنندگان آمریکایی می گویند که جلیلی توانست با آمریکائیها بر روی میز مذاکره بنشیند و حتی چارچوب انجام یک قرارداد را با ویلیام برنز به انجام برساند.



گری سیمور

پایین بودن شانس پیروزی جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری

بر اساس گفت‌وگوی خبرنگار با این مذاکره کنندگان آمریکایی در پرونده هسته ای، محور سوم و نهایی که به صورت مشترک، نمایندگان دولت آمریکا، در خصوص جلیلی مد نظر دارند، در مورد ثبت نام وی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران است.

نظر غالب این افراد این است که جلیلی، شخصیتی هیجان انگیز، تاثیرگذار و محبوبی برای انتخابات ریاست جمهوری ایران نیست تا بتواند آرا بخش عظیمی از مردم ایران را کسب کند. و حداقل او نیاز دارد که چندتن از رقبای اصولگرای وی در این انتخابات، به نفعش از ادامه کاندیداتوری خود صرف نظر کنند تا شاید با وجود این شرایط، جلیلی شانسی برای پیروز شدن در انتخابات ریاست جمهوری ایران داشته باشد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
0
0
خبر اقتصادی عزیز طبق معمول عکسهایتان چرا خراب است
مدیر پایگاه ممنون درست شد