:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
عضنفری: گزارش های پیشرفت، بیش اظهاری بود

ورود قوه قضاییه به 8 طرح فولادی

کد خبر: ۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۵
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تایید وجود مشکل در واگذاری اولین طرح از 8 طرح فولادی کشور درباره ادعای بیش اظهاری در میزان پیشرفت فیزیکی این طرح ها در مزایده ها برای واگذاری به بخش خصوصی اعلام کرد: با جلساتی که در این زمینه با شرکت خریدار داشته ایم مشکل در حال حل شدن است.

به گزارش دنیای صنعت، مهدی غضنفری در حاشیه دومین همایش «چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران» با اشاره به روند واگذاری هفت طرح فولادی گفت: قیمتگذاری این طرح ها نیز با مشکلاتی روبه رو بوده که این مشکل نیز از سوی کارشناسان رسمی قوه قضائیه در حال مرتفع شدن است.

در حالیکه 6 سال از کلنگ زنی 8 طرح فولادی در 8 استان کشور می گذرد اما پیشرفت فیزیکی آن ها به گفته خود مقامات کمتر از 50 درصد است.

رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران دراین همایش هم با انتقاد از روند کنونی حاکم بر بخش معدن کشور گفت: میزان پیشرفت سالانه هر کدام از این طرح ها حداکثر 10 درصد است که به هیچ وجه روندی قابل قبول برای کشوری که درصدد تبدیل شدن به قطب تولید فولاد خاورمیانه است مناسب نیست.

پیش از این یکی از مدیران ارشد شرکت خریدار فولاد بافق، یکی از 8 طرح فولادی با انتقاداز بیش اظهاری در اعلام میزان پیشرفت فیزیکی این طرح ها گفته بود: که دولت این طرح را با پیشرفت کمتر از 20 درصد به جای 40 درصد غالب کرده است.

ظرفیت تولید هر کدام از این طرح ها 800 هزار تن است که در حال سپری کردن مراحل نهایی برای واگذاری به بخش خصوصی است.